Intrand in spirit de Las Fallas 2010

Aseara, pe un frig care era sa-mi inghete pixelii in camera de fotografiat, am plecat vitejeste in cautarea primaverii. Am gasit-o sus, sus de tot, pe o falla, tocmai langa Mos Craciun si saniuta lui trasa de reni. Am rugat-o sa vina odata si la noi si mi-a spus ca se indupleca daca falla ei castiga premiul I. Eu zic ca are toate sansele, pentru ca este o minunatie de falla pe tema celor patru anotimpuri. Este falla din Convento Jerusalem-Matematico Marzal, adica cea care mi-a placut cel mai mult si anul trecut.


Aceasta este o falla mai mica, de undeva de la periferia Valenciei.


Aceasta este falla de langa casa mea, adica acolo unde anul trecut era falla pe tema "Fantomei de la Opera". Nu, nu au facut "Love Never Dies", chit ca ar fi fost haios. Anul acesta are o tema mai clasica. Daca la orele 12 trecute fix azi noapte toate celelalte fallas din oras erau lasate sa se odihneasca, la asta se lucra de zor. Vedeti cat de mici sunt oamenii in comparatiile cu papusoaiele de ampora.


Am intalnit si oameni fericiti. In mintea mea asta e cea mai buna paella din lume, facuta in mijlocul strazii, pe foc deschis, cu contributia intregului cartier.


Nu neg ca paella astalalta fotografiata ulterior in vitrina unui restaurant ar fi buna, dar racii aia imensi mie nu-mi inspira deloc incredere.


Asa arata unul dintre sutele de posturi ambulante instalate temporar pe toate strazile din centrul Valenciei. Toti vand acelasi lucru: buñuelos (mmmm...), porras, churros, ciocolata calda si horchata. E sezonul de ingrasare! Uitati-va la multitudinea de stegulete valenciene. Nenea ala imi intindea o sticla de apa. Trebuie ca se vedea pe mine ca muream de sete.


Puteti aprecia cantitatea de saci de faina din fata acestui post. Nimic nu se compara cu mancarea facuta-n strada, zica cine ce-o zice.


Si corida... Pe perioada Fallas-urilor se celebreaza o gramada de coride. Pentru cine e amator de asa ceva... Eu una cred ca o sa ma postez in fata ghiseelor cu stegulete albe de pace si pancarde cu "Si taurii au dreptul la pensionare"

6 comments:

starsgates 14 martie 2010, 15:32  

Figurinele aste frumoase sper să ademenească primăvara.;)

Geanina Lisandru 14 martie 2010, 15:52  

Frumuseţea acestei postări a cerut un link direct către musafirii mei dragi.

Zile pline de frumos!

g1b2i3 14 martie 2010, 16:07  

Laura,se vede ca spaniolii stiu sa se distreze si muncesc pentru asta.Imi place Las fallas,cum spui tu,cred ca te simti intrun fel in lumea basmelor.
Doar cu coridele nu sunt de acord.Mi-ar placea sa nu se mai omoare taurii.
Iti multumesc pentr invitatie!Distractie placuta!

Laura 14 martie 2010, 16:20  

Star,
sper si eu, dar vezi ca si daca castiga falla cu anotimpurile, hm, daca iasa cu bataie si nu castiga primavara?

Geanina,
multumesc de vizita si de link. Esti o draguta! O duminica insorita!

Gabi,
vai si cat muncesc si apoi cum ard banii pe nerasuflate, dar macar asa sute de artisti din Valencia si imprejurimi au ce manca. Daca ampora nu e asa de scumpa, salarul de artist e. Cum ziceam, si eu sunt contra coridelor, dar ce vrei cu zapacitii astia?

Manole,  14 martie 2010, 19:27  

Mi-ar placea sa fiu acolo sa vad un astfel de spectacol.
Si...la cat se lasa de rugata primavara asta...cred ca mofturoasa cum e, nu prea vad sa castige :))
Dap, cratitoiul ala cu paella, are in +(pre in +) racii...

Laura 14 martie 2010, 19:55  

Manole,
crede-ma, cuvintele nu pot descrie atmosfera de aici, grandoarea, petrecerea, etc. Mie racii nu-mi plac, dar recunosc ca paella aia arata super bine. Totusi, mi-e mi-a fost mai pofta pe cea facuta-n strada. Mai incolo am trecut si i-am vazut cum se indopau cu ea... Auuu... ma doare stomacul de pofta :)

Trimiteți un comentariu

Blog Widget by LinkWithin
A apărut o eroare în acest obiect gadget

Persoane interesate

  © Blogger template AutumnFall by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP