Scopul Artei

In scoala ni se baga pe gat poezia. Scapam de pe bancile scolii si o dam uitarii bucurosi.

In scoala nu ni se vorbeste deloc despre pictura. Ajungem la maturitate si tot ce stim despre ea e ca undeva in Louvre exista o femeie pe nume "Mona Lisa" pe care am vrea sa o cunoastem pentru a fi primii care sa-i sufle misterul si ca a existat candva un pictor spaniol (sau era francez? hm!) pe nume Picasso, care si la maturitate a desenat tot ca si noi in scoala primara, dar hei, el e faimos, noi nu!

Si cu toate acestea, cu toata lipsa de educatie in domeniul picturii, aceasta forma de arta, cea mai reprezentativa forma de arta, a continuat sa infloreasca in mainile celor putini si sub privirile celor multi.

In 1793, Muzeul Louvre isi deschidea portile, devenind primul muzeul public din lume [...]

Citeste mai departe pe Psihologia Artei

6 comments:

starsgates 13 iunie 2009, 14:25  

Mentalitatea multor profesori de desen,,,... desenaţi...,,şi atât.
Nici o explicaţie, nimic despre o anume tehnică, nimic...
Şi sigur acest lucru e la fel cu a spune a profesorului de română, ,,...învăţaţi poezia...,, sau a profesorului de muzică care te pune să copiezi nişte semne care ţie nu-ţi spun nimic.
Hmmm, atunci unde este aşa zisa...educaţie?!
E nevoie de pasiune, pentru a face un copil să iubească...ceva.:)
Abia după aceea vine curiozitatea de a şti mai mult, de a înţelege, de a iubi...:)

Laura 13 iunie 2009, 15:07  

In scoala se preda desen, nu pictura. Intotdeauna am fost de parere ca daca la desen in loc sa te puna sa desenezi (pt ca nu toti copii au talent) si sa iti dea note pt asta (ceea ce nu e corect, pentru ca nu e vina celui care nu e talentat ca nu e talentat), mai bine profesorii ar prezenta pictori si picturi celebre. La fel si la muzica, decat sa iti dea note pe cat de frumos sau urat poti canta sau pt citirea notelor muzicale (lucru care nu te ajuta in viata la nimic), mai bine s-ar prezenta compozitii celebre. Cat de greu e sa vi ca si profesor cu casetofonul la clasa?

starsgates 13 iunie 2009, 16:00  

Materiile care se predau în şcoala românească se numesc: Educaţie plastică şi Educaţie muzicală, nu desen şi muzică, tocmai de aceea spuneam că mulţi nu-şi fac treaba aşa cum ar trebui.:)

Laura 13 iunie 2009, 16:08  

Pe vremea mea se numeau Muzica si Desen, dar tot acolo eram... M aintreb daca acesti profesori au pregatirea necesara. Probabil ca nu si e greu sa gandesti in afara cutiei.

CELLA 13 iunie 2009, 23:01  

eu sunt dintre acelea care nu am uitat (bucuroasă) poezia :)...
am avut un dascăl de desen pe care îl ador şi astăzi la cei 80 ai lui ... picta şi pictează încă
pictura îmi umple un colţ de suflet dar sunt o diletantă, admirînd
am fost de două ori în Ermitaj şi am să rămîn cu neîmplinirea imposibilităţii unei reîntoarceri

jorjette 15 iunie 2009, 21:56  

Sincer, eu am avut un profesor genial la desen, şi chiar ne-a "povestit" foarte multe, deşi nu eram la "arte".

Trimiteți un comentariu

Blog Widget by LinkWithin
A apărut o eroare în acest obiect gadget

Persoane interesate

  © Blogger template AutumnFall by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP