"Guernica" de Pablo Picasso

Exista printre noi aceia care declara fara sa clipeasca, ca lor le place doar Picasso. Nu zau?! Si ce intelegeti voi, mamuca, din opera lui Picasso, cand nici cele mai luminate minti in domeniu nu ii dau de capat? Si de ce tocmai Picasso? Pentru ca Picasso e singurul nume de pictor pe care il cunoasteti?

Picasso a despicat realitatea si a reasamblat-o asa cum i-a cazut lui mai bine. A cauta sens in pictura lui e ca si cum ai intra intr-o incapere intunecoasa si ai incerca sa faci lumina cu de-asila. Picasso a pictat forme, nu a facut psihanaliza. A devenit cel mai faimos artist al secolului XX nu pentru ca si-a asternut sufletul pe panza ci pentru ca operele sale au oferit un camp de desfacere pentru imaginatia privitorului. Pictura lui Picasso nu este despre Picasso ci despre noi, despre fiecare in parte, atunci cand poposim in fata ei. Cuburile lui Picasso nu ne vorbesc tuturor, pentru ca ele nu ii apartin. Cuburile sunt vocile nostre launtrice si ne apartin noua. Si nu toata lumea se afla in legatura cu vocile sale.

Cand ma aflu in fata unei picturi de Picasso, [...]

4 comments:

starsgates 12 iunie 2009, 17:38  

Cred că spaniolul trebuia să spună ,,noi,,
Sincer cu riscul de a râde de mine, îţi spun nu-mi place Picasso.:)
Nu reuşesc probabil să intru în legătură cu ,,ocile mele interioare,,.
Dar sigur nu-mi place!

Laura 13 iunie 2009, 00:12  

Stargates,
stai blanda, ca nici eu nu il ador. Am facut aseara research in legatura cu "Guernica" din dorinta de a intelege un pic pe Picasso. Ceva mai aproape de "adevar" sunt, dar tot prefer clasicii.

In ce priveste bancul/anecdota de la final, nu cred ca ai inteles-o. Orasul Guernica a fost bombardat de catre nemti (victima intr-un razboi la care nu participa). Picasso (spaniol) a pictat "Guernica" si evident neamtul il intreaba pe spaniolul din muzeul cine a autorul picturii, dar spaniolul ii raspunde cine a cauzat dezastrul (adica nemtii). Umor negru! :)

starsgates 13 iunie 2009, 11:04  

Ba da , pricepusem bancul, doar că mă gândeam la o... ,,paletă,, mai largă a cuvântului război, durere...:)
De aceea am spus noi, gândindu-mă la umanitate în general.:)

Laura 13 iunie 2009, 12:55  

Scuze, eu sunt cea care n-a priceput :) Mda, ai dreptate... Dar vezi cum e, stam cam prost la capitolul resposabilitate, nu e chiar cum ar fi vrut Sartre...

Trimiteți un comentariu

Blog Widget by LinkWithin
A apărut o eroare în acest obiect gadget

Persoane interesate

  © Blogger template AutumnFall by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP