Stephanotis sau Iasomia de Madagascar

Mi-am cumparat Stephanotis. Am mers la piata cu gand sa-mi cumpara muscate si m-am intors cu o ditamai Stephanotis. Am gasit-o la un pret de nimic si are peste un metru inaltime. I-am gasit loc de cinste in living, acolo unde vreau sa-mi fac jungla si sunt foarte incantata de cat de frumos miroase, nu de alta, dar in piata, fiind in aer liber, nu mirosea deloc. Se zice ca seamana cu Lacrima Maicii Domnului, din care am mai avut dar nu prea inflorea, spre bucuria mea, caci nu suportam mirosul florilor ei. Ideea e ca sunt foarte fericita ca gradina mea de apartament s-a marit :) Acum urmeaza cu siguranta o perioada in care voi tremura pentru viata ei, (caci asa mi se intampla cu toate florile, cand le aduc acasa sufera schimbarea de mediu si tratament) si sper sa scape cu viata. Cercelusii de la Paste acum sunt in perioada de recuperare, plini de bobocei de toate marimile, dupa ce si-au scuturat toate florile si am crezut ca o sa dea ortu´Popii.


"Cunoscuta si sub numele de "floarea de ceara" sau "iasomia de Madagascar" - nume primit dupa tara de origine, Stephanotis este o planta lemnoasa viguroasa, cataratoare, cu frunze verzi, inchise la culoare, mari si cerate, si flori albe, in forma de stea si tubuloase, parfumate, folosite, de regula, pentru decoratiuni, corsete si in buchetele de mireasa - florarii au "botezat" aceasta planta "floarea nuntii" sau "ghirlanda nuntii". Este o planta destul de pretentioasa si dificil de crescut si intretinut in apartament. Se inrudeste cu floarea de ceara mai cunoscuta Hoya Carnosa (Lacrima Maicii Domnului). [...] Iasomia de Madagascar este o floare destul de scumpa, apreciata pentru parfumul placut si pentru fragilitatea si delicatetea ei." (Eva.ro)

7 comments:

Elisa 19 mai 2009, 22:49  

Sa-ti traiasca si sa faca mereu flori parfumate!Imi place si mie.Eu mi-am luat azi o floare nouia,irezistibila,dar am uitat s-o pozez,las'pe maine si-o s-o vezi cat este de minunata.Sunt atat de incantata de ea...cum am vazut-o cum nu s-a mai lasat de mine :)))))
Si mie-mi place stilul jungla si-n gradinuta nu numai in casa...asa ca..la mai multe!

Laura 19 mai 2009, 23:21  

Eu n-am gradina, dar se rezolva jungla si in casa, nici o problema, in cateva duminici de mers la piata. Am mai pus ochii si pe o orhidee, dar e cred ca un soi mai salbatic, ca are frunze imense, lungi si flori cat roata carului... E cam scumpa ea, dar poate poate, intr-o duminica o sa vina cu mine acasa :)

Elisa 19 mai 2009, 23:33  

Sigur ca da!Pai chiar azi ii zisei unui vizitator care ne-a invitat la nunta ca femeile-s cu pantofii,cu posetele,unde vad ca le place,tac-pac la portofel se sparge,iar eu unde vad o floare care-mi face cu ochiul..tac-pac..:))))

Laura 19 mai 2009, 23:37  

Uite ca eu cu pantofii si posetele nu le prea am. Dar cu florile... Nu sunt eu fire risipitoare, prefer sa dau banul pe lucrusoare mai pentru sufletel...

Manole,  20 mai 2009, 14:34  

E minunata,are un parfum special, am avut si eu...dar nu rezista afara iarna, iar in casa e prea cald in acest anotimp...si s-a uscat.

Laura 20 mai 2009, 23:25  

Manole, eu o voi tine in casa, ca nu am unde altundeva. Va avea multa lumina dar nu va ajunge soarele pe ea direct. Sper sa traiasca mult si bine, ca daca nu... plang

Trimiteți un comentariu

Blog Widget by LinkWithin
A apărut o eroare în acest obiect gadget

Persoane interesate

  © Blogger template AutumnFall by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP