Eu nu citesc ziarul...

Eu nu citesc ziarul. Si nici la stiri nu ma uit. Ma dreprima si ma fac sa incui usa pe dianuntru si sa arunc cheia pe fereastra. Oricum, azi am avut chef sa vad ce se mai zvoneste. Si am aflat lucruri interesante legate de romani si Romania. Din pacate, nimic cu adevarat bun... Poate doar ca pe o planeta suprapopulata, romanii par a se ingriji de scaderea numarului locuitorilor ei. Dar oare statisticile astea iau in calcul si persoanele plecate peste granita? Daca nu, nici aici nu avem o bila "alba".

"In 2006 eram 21.570.000 de romani, dar numarul nostru a scazut continuu. In timpul vietii noastre, de 71,80 ani, ne disputam 238.392 de km patrati, in 263 de orase, 2.685 de comune si 13.285 de sate. Dar multora ne place sa traim in afara granitelor.

Romanul este unul dintre cei mai mari consumatori de alcool din Europa, spune Freedom House. In Romania, adultii consuma mai mult de 18,5 litri de alcool pe an, in timp ce media in Uniunea Europeana se situeaza in jurul a 15 litri. Sociologii spun ca la baza consumului de alcool sta nivelul de trai scazut. -
Asta pentru ca n-ati vazut voi cat beau irlandezii!

O statistica oficiala a Ministerului Sanatatii arata faptul ca 10% din populatia tarii are probleme cu alcoolul, procent ce se afla in plina crestere. Romania este una dintre putinele tari in care birturile au clienti la 7.00 dimineata. - Asta e bine pentru economie nu? Daca banul circula, eu zic ca e bine.

Cel putin 30-40% din romani risca sa cada prada stresului, dupa cum arata statisticile mondiale si nationale. Doar ca aceste procente par blande fata de opiniile psihologilor, care indica procentaje mult mai mari. - 100% suna mai realist. Sa fin seriosi, cine nu e stresat in ziua de azi? Doar e la moda!

Totusi, speranta moare ultima. 43% dintre romani sunt optimisti in legatura cu viata proprie in urmatorul an, in timp ce media europeana este de 35%. - Doar suntem urmasii lui Caragiale.

Speram, dar nu suntem fericiti. Un studiu realizat de Centrul de Analiza Strategica al guvernului Frantei releva faptul ca numai 9% dintre romani se declara foarte fericiti, in timp ce media europeana la acest capitol urca pana la 26%. - Sa-mi spuna si mie cineva ce e fericirea?

Toti romanii au televizoare, dar doar 70% au masini de spalat. Intr-un an, romanul consuma doua tuburi de pasta de dinti, doua sticle de sampon si vreo 12 deodorante. in medie, romanii isi schimba periuta de dinti o data la 3-4 ani. - Asta imi aminteste de zicala ca de putoare nu a murit nimeni...

Peste o treime dintre gospodariile tarii, adica aproximativ doua milioane si jumatate, au avut cel putin unul dintre membri plecat in strainatate dupa 1989, arata un studiu realizat de Fundatia pentru o Societate Deschisa. - Romanii calatoresc, ce e rau in asta? E cultura pe paine, domnule!

Potrivit statisticilor realizate in 2007, iubirea ramane in continuare cel mai bun motiv de a te casatori, urmata de conditiile bune de trai, sprijin reciproc, incredere si fidelitate. Totusi, copiii nu par la fel de importanti pentru noile cupluri, astfel ca nu avem multe sanse sa crestem in numar. - Ce ne tot zbatem sa crestem atat in numar, ca doar majoritatea tot facem umbra pamantului degeaba si planeta e suprapopulata.

In cuvintele lui Caragiale ... Si cate adevaruri ar trebui spuse la noi! Si cate pareri adevarate stau inchise de frica in atatea oale de os! Si ce e mai trist, nu se bantuie numai frica de a ne spune parerea, ci si frica de a asculta, exprimata cu indrazneala, de catre altcineva, parerea noastra proprie... "

Sursa: Ziare.com
Autor: Elena Enache

6 comments:

starsgates 26 aprilie 2009, 16:43  

Nici eu nu citesc ziarul, laura.
La stiri ma mai uit.:)
Si totusi vorba ceea, oare de ce ne tot ponegrim atata?
Doar cate bordie atatea obiceie, asa ca sigur ca oriunde avem si partile noastre bune si pe cele proaste.
Oare de ce nu se spune si de copiii nostrii care an de an le sufla alor lor premiile???:)

Laura 26 aprilie 2009, 20:23  

Nu stiu, Stargates, cred ca e de vina Caragiale... Vreau sa spun ca ne place sa radem de noi insine si sa ne scoatem in evidenta defectele atat de mult incat am ajuns sa le credem, sa ne conduca viata si sa formeze opinia exclusiva a strainilor. Am mai ciopartit din articol pe ici pe colo, ca devenea prea serios.

www.jamescrissilv.ro 27 aprilie 2009, 16:59  

Nici eu nu citesc ziarele, dar am citit aici datorita tie niste statistici care te pun nitel pe ganduri...
O zi minunata iti doresc

Vania 30 aprilie 2009, 18:05  

Nici eu nu citesc ziare, motiv pentru care şi beau fără să mă compar cu alţii. Doar e petrecere, nu competiţie!...

cristina 2 mai 2009, 09:17  

Laura, eu am si uitat cum se deschide un televizor si stirile in ultima vreme le iau comentate gata de pe bloguri, unde sunt luate in discutie selectiv. Si nu ma simt mai saraca intelectual cu ceva.

Cat despre romani versus restul lumii in presa internationala ... mi s-a cam taiat de perfectiunea altora din poza si de pe hartie. Pentru ca pot compara si ... suntem toti, pe oriunde, o apa si-un pamant.

Laura 2 mai 2009, 12:12  

Cristina, e adevarat ca suntem toti o apa si-un pamant, am vazut si eu asta. Tot ce ma deranjeaza e cand ne ponegrim noi pe noi de parca am fi gunoaiele Europei, fara a realiza ca nici altii nu sunt mai buni, ca suntem cu totii oameni.

Trimiteți un comentariu

Blog Widget by LinkWithin
A apărut o eroare în acest obiect gadget

Persoane interesate

  © Blogger template AutumnFall by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP