Molly Malone

"Molly Malone" este un cantect popular irlandez despre o tanara negustorita de peşte care isi vindea marfa pe strazile Dublinului si care moare in mod tragic din cauza unei febre. Recent s-a nascut o legenda care spune ca Molly Malone ar fi fost o femeie reala, o negustorita ambulanta ziua si prostituata noaptea sau contrariul, una dintre putinele negustorese caste de pe timpul ei. Cert este ca nu exista nici o evidenta cum ca cantecul ar avea la baza o persoana reala, fie ea din secolul XVII sau nu. Molly este un nume de alint pentru fetele cu numele de Mary sau Margaret. De-alungul anilor, in Dublin s-au nascut multe fete cu numele de Molly Malone dar nu exista nici o evidenta care sa conecteze vreuna dintre ele cu evenimentele din cantec. Prima datare a cantecului "Molly Malone" e din 1883, in Cambridge, Massachusetts, a fost scris si compus de James Yorkston din Edinburgh si publicat de catre Francis Brothers and Day in 1884 in Londra.

Molly Malone e comemorata intr-o statuie de Jeanne Rynhart asezata in prezent in Grafton Street in Dublin. Statuia a fost ridicata in 1987 cu ocazia implinirii primului mileniu de existenta al orasului Dublin.

Cand am fost in Dublin am facut si eu o poza la Molly Malone...

Molly Malone

Cred ca irlandezii nu se pot simtii niciodata singuri. Cum ii cuprinde un pic melancolia dau fuguta in pub. Nu cred ca exista pe lumea asta un locusor unde sa-ti poti potoli setea sau sa papi ceva bun mai cald si plin de suflet ca un Irish Pub. Ca si majoritatea formatiilor irlandeze, "The Dubliners" s-au lansat la randul lor intr-un pub. Cel mai dragut este ca inca canta in pubs, fara pretentii de mari vedete. I really miss you, Dublin!

The Dubliners - "Molly Malone"


7 comments:

CELLA,  10 martie 2009, 09:57  

m-ai "atins" cu postarea asta
nu-mi explic de ce şi cum dar sunt îndrăgostită de muzica irlandeză veche, tradiţională, citesc şi urmăresc documentarele despre Iralnda, îmi doresc să merg acolo şi în general simt un ataşament profund şi greu de decelat raţional :) mă tulbură profund, mă atinge undeva în trecut şi nu ştiu unde, ori poate în viitorul care este trecut, mi-ar place să mai povesteşti despre ... aş vrea impresiile tale, să simt prin "văzul" şi trăirile tale "locurile", oameni; tristeţea şi melancolia sunt sentimente care mi se declanşază ca o apăsare de buton undeva, sunt îndrăgostită de un loc pe care nu l-am văzut, cum ?

oceania 10 martie 2009, 11:52  

tot scotocind prin blogul tau vad ca si tu ai calatorit mult. eu la Dublin n-am ajuns inca dar e pe lista.

PS. mi-a placut melodia:)

CELLA,  11 martie 2009, 10:42  

http://www.youtube.com/watch?v=qnNOzngbfNg
preferata mea :)

Vania 12 martie 2009, 09:56  

Printr-o asociere de idei, mi-am amintit de Guinness...

CARMEN MIHAITA 13 martie 2009, 00:50  

blogul tau este mai interesant decit un album ..este o enciclopedie reusita. Nu incetezi sa ma uimesti si sa ma bucuri. Superba ideea cu muzica .

Laura 13 martie 2009, 22:27  

Cella, merci de melodie :) Si mie imi place Loreena McKennit; asta vara a dat concert in Valencia :D Si eu am ceva cu Irlanda. Am cunoscut foarte multi irlandezi inainte de a ajunge fizic in irlanda. Sunt oameni de treaba, petrecareti, darnici, draguti, calzi. Insa m-am indragostit de Dublin cand l-am vizitat si inclusiv am ajuns sa le indragesc felul de a fi si mai mult.

http://www.youtube.com/watch?v=HCYpgVZ4HrE

paul 14 martie 2009, 22:23  

istoria Irlandezilor m-a impresionat de mic copil,apoi dansul si cantul poposesc cu multa placere in suflet, nu plec fara sa fac acea remarca, fara sa fie ingenunchiata de suflul invidiei, frumoase locuri ti-a fost dat sa vezi si tare multe.
p.s.
nu am auzit pana acum piesa, are ceva deosebit,am sa o reascult

Trimiteți un comentariu

Blog Widget by LinkWithin
A apărut o eroare în acest obiect gadget

Persoane interesate

  © Blogger template AutumnFall by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP