Las Fallas Preview

In Valencia au inceput sa se monteze las fallas (monumente imense din ampora si lemn compuse din ninots) mai la tot coltul de strada. Inca nu sunt montate in intregime, dar cred ca merita sa tragem cu ochiul. Evident, parodia si sexul, asa cum am mai spus, sunt de nelipsit.

In spatele unei falla stau o gramada de munca, de organizare si de bani. Fiecare particica se confectioneaza individual, urmand apoi sa fie asamblate in piete (plazas) sau la colturi de strada. Avand in vedere ca piesele unei falla sunt multe, unele mai mici, altele imense de-a dreptul (tot-un tot, un monument poate avea inaltimi cat un bloc cu vreo trei etaje), va puteti inchipui cata planificare si seriozitate sunt necesare.

Aceasta este falla cea mai aproape de casa mea. Am surprins muncitorii asambland falla candva intre orele 11 si 12 noaptea, cu reflectoare imense puse pe ei, avand la dispozitie un monstru de macara si cu o gramada de oameni in jur, adunati (ca si mine) sa priveasca procesul.

Las Fallas Las FallasLas FallasAceasta este falla mea preferata din cate am vazut pana acum. Tematica este foarte valenciana - rochiile traditionale valenciene (asa cum poarta las falleras), costumele barbatilor, tipice din aceasta zona, ciucurii cailor... Inclusiv cele cinci tipe din varful monumentului, in ciuda "saracaciunii vesmintelor", poarta freze tipice de falleras, ne prezinta materiale scumpe din care se fac rochiile de falleras precum si un vas enorm de portelan tipic valencian. In acelasi timp falla parodiaza superba si impunatoarea intrare a Palatului Marchizului de Dos Aguas.

Las FallasLas Fallas Las Fallas Las Fallas Las Fallas Las Fallas Las Fallas Las FallasLas Fallas
Las Fallas

Asa arata falla din fata primariei. Tematica este Bioparc-ul. Deschis in 2007, Bioparc-ul este o combinatie intre safari si Zoo. (merita vizitat)


Las FallasAceasta statuie a Fecioarei Maria cu Pruncul aflata in Piata Catedralei are un statut special. In cateva zile, va fi acoperita cu flori.

Las Fallas
Si cateva fallas mai mici...

Las Fallas Las Fallas
Las FallasLas Fallas

11 comments:

oceania 14 martie 2009, 12:38  

superbe pozele. am intrat un pic in starea de sarbatoare care predomina pe-acolo:)

Anca 14 martie 2009, 20:31  

superbe, le ador! cred ca sunt si mai frumoase in realitate.

paul 14 martie 2009, 22:13  

Nu cred ca ajungeam sa le vad vreodata, greu m-am dezlipit ochii vazand frumusetea lor.
Duminica placuta!

elite 16 martie 2009, 07:30  

E atat de frumos incat mi-as dori sa fiu acolo, aproape de ele...Si pentru ca asta nu se va intampla,nu-mi ramane dacat sa-ti multumesc ca m-ai facut partasa la aceste frumuseti!

www.jamescrissilv.ro 16 martie 2009, 14:35  

Absolut superb. Nu e de mirare ca au o alta mentalitate si o alta evolutie.
O zi minunata iti doresc

Maria,  17 martie 2009, 02:12  

Foarte frumoase poze, Laura.
Am observat ca si tie ti-a placut falla Convento Jerusalen - Matematico Marzal. Parerea mea este ca ar fi meritat premiul I, desi a obtinut numai premiul III.

CARMEN MIHAITA 17 martie 2009, 15:27  

ce reprezinta de fapt,care este semnificatia lor ,traditia ce spune ...Foarte interesante

Liana C,  17 martie 2009, 19:37  

Superb !

pescarusul argintiu 17 martie 2009, 23:55  

Laura, ne-ai condus fara sovaire pasii spre o lume feerica, pe taramul basmului unde binele si frumosul triumfa mereu in lupta cu raul si uratul!
Ne-ai oferit o gura de oxigen vitala pentru aerisirea sufletelor noastre.
Meriti o calda imbratisare din partea mea si o bijuterie de regina, ca rasplata! :)

Laura 18 martie 2009, 00:44  

Maria, inca nu am ajuns sa vad falla din Campanar (premiul I) decat in fotografii pe net iar in poze nu pare atat de impresionanta, in ciuda faptului ca a costat 900.000euro si poate intra in Cartea Recordurilor ca cea mai scumpa falla ridicata vreodata. Eu tot cea din Convento Jerusalen cred ca e mai frumoasa, desi cea din Plaza del Pilar cu tema Fantomei din Opera (am reusit si eu sa ma strecor prin multime sa o vad - macar atat daca tot aud muzica de la ea noaptea) merita toata atentia.

Trimiteți un comentariu

Blog Widget by LinkWithin
A apărut o eroare în acest obiect gadget

Persoane interesate

  © Blogger template AutumnFall by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP