Cafea amara

Pentru ca ne place sa vorbim depre defecte si erori si sa dam sfaturi pe care sa nu le aplice nimeni, ma gandeam sa discutam despre actul sublim de a primi. Nu, nu de a darui, de a primi!

A da si a lua! Ce alt contract poate fi mai simplu decat acest contract social nescris? Faptul ca primesc ceva ma obliga moral si tacit sa dau ceva in schimb si asta cat mai repede. Corect? Gresit! Adica nu e intotdeauna corect.

-Vrei o bomboana?
-Nu, merci!

-Te invit la o cafea.
-Nu, multumesc!

Cica o cafea nu e niciodata DOAR o cafea. Corect uneori, gresit alteori.

Traim sub legea altruismului reciproc (ok, vorbesc de persoanele morale, civilizate, nu de... nu stiu cum sa le zic, ca nu vreau sa jignesc bietele animale). Adica ne asteptam ca daca cineva face ceva dragut pentru noi sau ne da ceva, trebuie la modul imperativ sa il rasplatim.


M-am gasit uneori in situatia de a dori sa ajut pe cineva fara a vrea nimic in schimb. Pur si simplu pentru ca ma facea sa ma simt bine, pentru ca asa vream eu. Fara interese ascunse. Ajutorul meu a fost insa privit piezis: oare ce o fi vrand de la mine? Si nu, nu a fost acceptat. Persoana in cauza a facut un pas, doi, trei in spate si a adoptat pozitia atletilor pe pista de atletism. Eu? Eu m-am simtit frustrata, dezamagita, contrariata.

Si eu la randul meu am adoptat aceasta pozitie. O mana intinsa care sa ma ajute sa cobor din trenul romanesc care zboara deasupra peronului, o mana sugubata care nu accepta ajutorul... Oare de ce e asa de greu de acceptat ca un suc poate fi si doar o bautura racoritoare sau ca un zambet poate fi si doar un gest prietenesc?

Oare primitorul (= cel care primeste sau cel caruia i se da) se asteapta intotdeauna sa plateasca un pret? Si daca da, se asteapta ca pretul sa fie intotdeauna mai mare decat ar fi corect sau decat ar fi el dispus sa plateasca?

Uneori a primi un cadou sau a accepta ajutorul cuiva poate fi un act de altruism.

Va invit la o cafea. Primiti? ;)

Pictura digitala de Andrius Balciunas

24 comments:

Vania 30 ianuarie 2009, 13:34  

Primesc, dar mai plusează, totuşi! Ca să fie sublim...

flavius 30 ianuarie 2009, 14:02  

Buna...
da, asa gindesc si eu... o cafea nu e doar o cafea... sau ar fi pacat sa fie doar o cafea. este aici o intreaga imagistica, la fel ca si in alte gesturi "marunte".
numai bine!

pescarusul argintiu 30 ianuarie 2009, 14:44  

Laura, daca in cafeaua daruita de tine mai gasesc si un strop zglobiu de frisca si o unda de suflet, atunci zic si eu ca Vania, ca va fi sublim! :)
Dar stiu ca deja ne-ai pregatit pe tavita toate elementele ce o vor pune in valoare ;)

paul 30 ianuarie 2009, 14:45  

Cum sa nu primesc cand mi-ai intins mana de atatea ori si poate nu am stiut sa apreciez, iar la o cafea poti cunoaste omul,poti privi dincolo de el,nu neaparat la ce gandesc unii,ai poti vedea adevarata fata launtrica la care multi nu stiu sa ajunga,se opresc doar la ce vad.
Succes mai departe!

Laura 30 ianuarie 2009, 16:15  

Ietete ce se inghesuie lumea la o cafea fara compromisuri! :)

Vania, uite, o fac cafea irlandeza, e mai sublima asa? :)

Flavius, cand vine vorba de a lega prietenii la o cafea, intr-adevat, o cafea nu e doar o cafea. Insa din punctul de vedere al unei tipe, o invitatie la o cafea poate sa aiba conotatii sexuale, etc

Pescarusule, si frisca si niste profiterol, ce zici?

Paul, o cafea de vorba la o masa rotunda a prieteniei :) Intr-adevar fata in fata poti cunoaste omul mai bine decat virtual. Asta nu inseamna ca nu poti descoperii secrete bine pastrate virtual, atunci cand persoana nu se simte observata :)

starsgates 30 ianuarie 2009, 18:15  

Cafeaua e mereu binevenită.:)

elite 30 ianuarie 2009, 21:36  

Laura de mai ai loc si un strop de cafea...poate vin si eu. Dupa ce am citit parca ii simt aroma...

paul 30 ianuarie 2009, 21:43  

Ai dreptate Laura,in Spania nu am fost decat o singura data si atunci doar pentru o zi,seara m-am reintors in Franta,dar daca pasii ma vor duce din nou pe acele meleaguri,am sa incerc o cafea si daca cumva te vei afla prin preajma, am sa te invit cu mare placere pentru a ma revansa:)
O seara linistita!

paul 30 ianuarie 2009, 22:02  

Am uitat sa te felicit pentru nominalizare:)!

Laura 30 ianuarie 2009, 22:59  

Paul, te referi la nominalizarea la "Fara canguri" din partea lui Gabi? De alta nominalizare nu mai stiu, de aia zic. Daca am mai fost nominalizate pe undeva, zi-mi si mie sa ma bucur si eu :)

anielle 30 ianuarie 2009, 23:03  

Ah,eu am ajuns mai pe seara si nu e recomandata cafeaua la ora asta.Dar mi-ar placea sa vin ,chit ca sorb doar o gurita doar sa stam de vorba-despre muzica si pictori , carti si filme(imi place mult pictura ,,Romeo si Julieta " pe care ai inserat-o pe blog).

Te invit si eu in vizita pe blogul meu la un ceai imaginar si muzica clasica in surdina :).

paul 30 ianuarie 2009, 23:25  

Am sa intru din nou si am sa copiez,eu as fi adaugat placut:)
"29 ianuarie 2009
Nominalizarile mele

Acestea sunt nominalizarile mele la Concursul fARA cANGURI,al Doamnei Lucia Verona
Marele premiu - Pentru ca-mi place-Manole Mesterul
Cel mai bun blogger dintre scriitori-nu stiu
Cel mai bun scriitor dintre bloggeri-Oana
Cel mai bun cititor-CELLA,ELISA,MANOLE,STARGATE,ZINCA
Cel mai bun blog al unui ziarist -Victor Ciutacu
Cel mai gustos blog-Laura
Cel mai verde blog cu intelepciune si mereu gata de ajutor-Elisa
Cel mai bun blog de dincolo-Florina
Cel mai sensibil blog-Pescarusul argintiu
Cel mai stelar blog-Stargate

Raman la convingerea ca cel mai bine ti se potrivea"cel mai placut":)

Laura 31 ianuarie 2009, 00:07  

Paul, din pacate linkul nu e catre blogul meu. Gabi e singura care m-a nominalizat la ea pe blog din cate stiu eu. Iti multumesc Paul pentru gandurile tale frumoase si pentru nominalizarea de "cel mai placut blog". Inseamna mult pentru mine. Nu am castigat niciodata nici un concurs si sincer oricum mi se pare ca cel mai important e sa joci, nu sa castigi. Iti multumesc inca o data si iti urez "Vise frumoase si senine" :)

Laura 31 ianuarie 2009, 00:13  

Star, cafea, cafea, dar trebuie sa mai spui si cu ce vrei sa o acompaniezi: niste cremes, tort de capsuni (din asta stiu sa fac buuun)? :)

Elite, loc si cafea este din plin. Masa prieteniei e rotunda si are dimensiuni flexibile :)

Anielle, ei acum si tu. Pai tocmai de aia trebuie cafea ca sa putem vorbi pana in zori :)

paul 31 ianuarie 2009, 00:22  

Ei da,mersi,cel mai sensibil,cultural,romantic:))!
Multumesc si pentru gandurile frumoase!

Deona 31 ianuarie 2009, 11:01  

Vin, cu cea mai mare placere! Imi place si mie sa invit prietenii la o cafea (sau la o ciocolata calda), dar in acelasi timp imi place si sa fiu invitata, parca e mai buna atunci cand este de la altcineva...
Poop dulce si o zi minunata!

Laura 31 ianuarie 2009, 13:10  

Deona, eu nu beau cafea decat foooarte rar, dar asa cum ziceai, o ciocolata calda e mereu bine-venita :) Oricum eu va invit la cafea si orice mai vreti pe langa. Acum virtual si poate candva in viitor si in lumea reala :)

starsgates 31 ianuarie 2009, 15:04  

Neagră şi amară,Laura.
Cafeaua bine'nţeles.:)))
Şi poate îngheţată într-un pepene galben dacă se poate.:)
Mă pregătesc vezi bine pentru vară, ca orice gospodar.:)
Sau nu aşa zicea proverbu ,,omu gospodar îşi face iarna... îngheţată...,,:)))

Elisa 31 ianuarie 2009, 16:38  

Laura,
tot ce oferi tu pe blogul tau este de bun gust,cu rafinament,instructiv,foarte placut si simtitor si ar mai fi un singur termen,care le cuprinde pe toate...de calitate.Te imbratisez cu drag si te voi nominaliza eu la categoria CEL MAI BUN BLOG DE ELITA. :)

paul 31 ianuarie 2009, 17:32  

Miha! sa nu-mi spui ca esti Laura!:))))))))))

Laura 31 ianuarie 2009, 18:35  

Elisa, multumesc frumos :))) Incerc si eu sa dau ce am mai bun. Asa cum subliniam si in post, a da nu implica intotdeaua si a primi. Eu dau. Cine vrea sa primeasca, primeste :) Te pup si o duminica frumoasa sa ai!

Elisa 31 ianuarie 2009, 19:04  

Laura,nu numai ca incerci,dar si reusesti.Daca n-am calatorit in realitate,pe cat as fi dorit,blogul tau suplineste in mod fericit aceasta.Te pup.Duminica faina si tie! :)

azza,  19 februarie 2009, 16:35  

eu vin cu prajiturile

Trimiteți un comentariu

Blog Widget by LinkWithin
A apărut o eroare în acest obiect gadget

Persoane interesate

  © Blogger template AutumnFall by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP