Rasismul si nationalismul. Si daca...

... te-ai trezi intr-o buna dimineata si nu ar mai exista rasism si nationalism pe lume? Crezi ca Pamantul ar cadea de pe axa?

Multi oameni spun ca nu sunt rasisti sau nationalisti, ca n-au nimic cu oamenii de alta culoare, etnie sau natie. Din pacate asta e adevarat de cele mai multe ori doar pana in momentul in care "intrusul" vrea sa-si faca un loc in cadrul familiei lor. Cum ai reactiona daca intr-o zi fiica ta ar veni acasa cu un cetatean de etnie roma si ti-ar spune ca el e alesul inimii ei sau daca fiul tau ar veni acasa cu o negresa anuntandu-te ca s-au hotarat sa se casatoreasca? Ce ai simti? Te-ai bucura? Mai mult, daca ar fi sa te casatoresti tu cu el/ea?

Oamenii nu sunt nici buni, nici rai. Sunt doar oameni. Nu cred ca exista nici Rai, nici Iad, nici Binele absolul al lui Platon si nici Raul absolut. Exista insa oameni buni si oameni rai si situatii/ contexte mai mult sau mai putin favorabile. Exista frumusete ascunsa in grotesc, in macabru asa cum exista intr-o floare, un suras sau un rasarit de soare din mare. Totul e relativ si pentru toate e nevoie de ochi care mai mult decat sa priveasca, sa vada.

Crezi ca culoarea pielii, etnia, numele tarii din pasaport, etc are de-a face cu cine sau cum e o persoana? Crezi ca am putea vreodata trece peste micile diferente, pentru a vedea asemanarile? Crezi ca am putea vreodata descoperii o lume fara idei preconcepute si fara prejudecati in care fiecare om sa fie evaluat in parte si judecat dupa propriile fapte? Crezi?

19 comments:

Vania 9 decembrie 2008, 13:13  

În text sunt multe întrebări...
Oricum, dacă m-ar convinge cineva de neexistenţa Raiului, n-aş ezita în a-mi trage un glonţ în cap în următoarele ceasuri (ar dura ceva până să procur revolverul).

starsgates 9 decembrie 2008, 14:24  

Nu, nu sunt rasista, nici nationalista.:)
Îmi place sa spun că sunt cetatean al lumii.:)))
Nu as avea de reprosat nimic copiilor mei daca ar veni cu cineva de alta nationalitate si eu am facut asa cum am crezut de cuviinta.
Singura problema este atunci cand trebuie sa-i intelegi obiceiurile neamului sau.:)
Dar asta se intampla si daca ai aceeasi culoare a pielii sau aceeasi nationalitate.:)

Manole,  9 decembrie 2008, 14:36  

Laura, nu stiu ce-ai patit si ce te-a determinat sa scrii acest articol. Eu as spune ca probabil o experienta nu tocmai vesela.
Cum bine spui exista si oameni buni exista si oameni rai ...dar mai exista si conjuncturi, care nici ele nu sunt intotdeauna favorabile.
Nu s-ar face nicio gaura in cer daca am lasa mai mult de la noi, daca am fi mai omenosi.
Nu stiu ce-as face daca fiica mea ar veni cu un tanar de etnie rroma, la usa, probabil...ca de obicei, m-as afla intre ea si tatal ei. Eu nu cred in culorile pielii, nu cred in frumusetea exterioara. Eu cred in OM. Si daca va stii s-o faca fericita si s-o respecte, atunci e tot ce-si poate dori o mama pentru fiica ei.

Laura 9 decembrie 2008, 14:42  

Vania, chiar asa de nasola ti se pare viata asta incat nu merita traita pentru ea insasi?

Stargates, tu esti o mama model, ti-am mai zis asta :) Copii tai sunt niste norocosi :)
Baiul e ca multi nu ajung la partea cu intelesul obiceiurilor pentru ca nu trec de ideile preconcepute.

Laura 9 decembrie 2008, 15:00  

Manole, experiente au fost multe, dar nu recente. Mi-a venit asa sa scriu acum in urma unei discutii. Daca as fi scris postul mai demult ar fi sunat complet diferit. Si mie mi se pare normal sa te intereseze fericirea copilului inainte de toate. Daca se poate extrapola zicala "unde dragoste nu e, nimic nu e" as zice ca unde e dragoste e totul.

pescarusul argintiu 9 decembrie 2008, 16:42  

Laura draga, interesanta si provocatoare tematica ai propus!
Stii ca, indiferent de ce pareri, conceptii si mentalitati am avea in mod conceptual, teoretic, cand suntem pusi efectiv in fata unei situatii cum sunt cele sugerate de tine privitoare la copiii nostri, e posibil ca reactia spontana, sa difere radical...
Eu sper ca fiica mea, acum la varsta gradinitei, sa nu se ataseze de cineva care prin religie si educatie ar dezaproba afirmarea femeii in societate si care ar avea vederi misogine, ca altfel, e de rau! :)
In final conteaza binele copiilor nostri, asa cum ati afirmat si voi de oriunde ar veni sau nu, acesta.
Felicitari pentru toate accentele clar exprimate de tine!

Adrian Manolache 9 decembrie 2008, 19:17  

chestia cu rasismul tine mai mult de mentalitate parerea mea.

have a nice day!

Elisa 9 decembrie 2008, 20:00  

Eu cred ca oamenii nu se clasifica dupa rase si etnii ci in OAMENI si neoameni.
Zile faine, de decembrie, sa ai cu tot alaiul pregatirilor traditionale,draga Laura! :)

g1b2i3 9 decembrie 2008, 20:33  

Nici eu nu ma consider rasista si nationalista.
Nici nu m-am gandit cum as reactiona daca baietii mei s-ar casatori cu fete de alta culoare.
Sunt sigura ca n-as avea nimic de spus despre alegerea lor.Cel mare are o prietena si mi-e tare draga.
cum as putea sa ma amestec in alegerea pe care o fac ei?
Nici parintii mei nu s-au amestecat in cazul meu,iar daca alegem gresit,asta e,nimeni nu e vinovat decat noi insine.

Laura 9 decembrie 2008, 23:45  

Draga Pescaruso, sper si eu ca fiica ta sa nu sufere din cauza unor idei de genul pe care eu le consider tampite si invechite. Cand vine vorba de asemenea idei nu mai e vorba nici de religie, nici de nationalitate in general, ci de educatiea, experientele si ideile de viata ale fiecaruia in parte. Asa ajung femeile sa fie maltratate de soti, etc. Nimeni nu merita asa ceva.

Adrian, normal ca tine de mentalitate. Dar e o mentalitate care pusa in practica face pe alti sa sufere.

Elisa, asa e. Pentru mine decembrie e toata luna numai o sarbatoare. Cand ma uit la luminitele colorate, la casa impodobita, cum poate fi altfel? Ai inceput deja pregatirile pentru Craciun? Ai scris lista? :)

Gabi, tu nu te-ai amesteca, dar sunt destui care ar face-o. Eu cred ca daca baietii tai ar fi sa se casatoreasca cu o africana sau cu o musulmana de exemplu, tot s-ar gasi o matusa sa o babuta care sa comenteze alegerea lor. Nu crezi?

paul 10 decembrie 2008, 01:18  

Laura,ati recitesc postarea a nu stiu cata oara. Cuvintele tale imi reamintesc doua fapte petrecute in viata mea:
Dupa '90,tatal meu s-a stabilit in Germania. La scurt timp m-am dus sa-l vizitez. In Stuttgart,am intrebat o doamna cum sa ajung la gara.M-a intrebat de unde sunt,normal i-am raspuns din Romania.In momentul urmator s-a intors spre o persoana spunandu-i ca,... sunt TIGAN din Romania.
Acum cateva luni,fetita mea,licentiata in drept, spune mamei sale ca doreste sa-i prezinte un tanar. Tanarul nu si-a terminat studiile. Este f. frumos,are loc de munca stabil,apreciat fiind de colegi si sefi, specializari facute in Germania dar,...studiile??
In fine,cineva cunoaste f.bine reactia mamei sale,cat si reactia mea. Dureros,zic,sa nu fi alaturi de copilul tau!
Viata ne da palme, totul depinde de noi daca, stim sa ne trezim la realitate si sa trecem peste astfel de momente.
Sper sa nu traiesti astfel de momente, mi-ar parea rau!

Laura 10 decembrie 2008, 02:09  

Paul, din pacate cam asa sunt priviti romanii peste hotare. Nu e regula, dar se intampla. Pe mine ma tot intrebau englezii intr-o vreme cum de sunt romanca ca doar sunt blonda (in fine, sunt satena dar vopsita blonda). Tot nu le venea sa creada pentru ca ei aveau preconceptia ca romanii sunt bruneti (si probabil si alte preconceptii pe care nu vreau sa le enumar aici).
Viata ne da palme de o forma sau alta. Confucius zicea ceva de genul ca valoarea omului nu se masoara dupa bataliile castigate ci dupa de cate ori a reusit sa se ridice de jos.

omu' 10 decembrie 2008, 06:50  

O poveste de iubire dintre o romanca si un ghanez s-a frant, s-a terminat trist. Ieri am vazut pe un canal tv o imagine cutremuratoare. Ioana jelea pe barbatul ei, fotbalistul Ibrahim Dossay, care a evluat in Liga noastra de fotbal 6 ani. Din 3 septembrie cand s-a intamplat accidentul nu l-a parasit, a stat l-a capataiul lui. Reusise sa-l scoata din starea de coma. O poveste adevarata care sparge orice bariera, daca exista, dintre rase.

trezeasca din coma Ibrahimcare s-a stins dupa trei luni stand in comavazuterminat tri

Laura 11 decembrie 2008, 13:03  

Nicu, da, exista si oameni pentru care iubirea nu are granite sau culoare. E frumos cand incepe si e trist cand se termina. Asa cum ziceam, exista doar oameni buni si oameni rai, oameni rasisti si oameni care nu sunt rasisti.

CARMEN MIHAITA 12 decembrie 2008, 13:13  

minunat motto cred ca esti o femeie foarte interesanta ..voi citi blogul tau

Anonim,  19 decembrie 2008, 19:56  

Numai Dumnezeu poate raspunde,dar cred ca, daca "rasismul si nationalismul" sunt si vor fi ,Dumnezeu poate a decis asa.
Aruncam cu pietre, si daca nu am arunca ar fi mai bine?
Si ar mai fi ceva: am dreptu' sa-mi fie frica?

Iulian

Laura 20 decembrie 2008, 01:55  

Iulian, cred ca dreptul de ati fi frica il ai, dar nu e tocmai un sentiment placut. Eu nu cred ca Dumnezeu a vrut ca noi sa ne uram orbeste, sa dam cu pietre unul in altul, sa fim rai, sa ne ridicam impotriva vecinului, etc. Si cred ca ar fi mult mai bine daca am rezolva problemele si diferentele pe cale pasnica, daca am vorbi mai mult si mai deschis si daca am avea un pic de buna-vointa.

Anonim,  21 decembrie 2008, 13:04  

Da Dumnezeu nu a vrut toate astea,si poate ar fi putut sa le stearga definitiv,dar nu a facuto.
Cum poti sti ce e 'bine' atita timp cit nu cunosti 'raul'.
Nu sunt rasist dar vreau sa inteleg de ce uni sunt.Toti avem o picatura de rasism si ceva mai mult nationalism in noi,eu cred ca e normal.

Iulian

Laura 24 decembrie 2008, 01:37  

Iulian, Dumnezeu l-a facut pe om si i-a dat drumul in lume. Omul a devenit rasist si nationalist in timp, nu a fost asa cand l-a creat Dumnezeu. Iar El nu a mai intervenit ulterior sa stearga cu buretele nimic. (Asta daca e sa luam ca referinta Biblia) Deci as zice ca nu aveam ce sa il bagam pe Dumnezeu in discutia asta. Daca miile de ani de istoria omenirii ne invata ceva, ne invata ce e bine si ce e rau. Diferenta dintre bine si rau nu mai e cazul sa o descopere fiecare pe pielea lui. O putem invata din greselile trecutului (atat trecutul propriu cat si cel istoric). De ce sunt oamenii rasisti si nationalisti? Din motive economice (vine ala la mine in tara si imi fura locul de munca), din cauza ca generalizam (daca cineva mi-a facut rau ii urasc toata familia si chiar mai mult, doata natia/rasa), din frica de a-si pierde identitatea (vine cutarica si isi impune valorile lui si eu imi pierd valorile mele), din ideea tampita de superioritate (ma cred mai bun decat altul pentru ca am casa mai mare, arat mai bine, am cunostinte intr-un domeniu in care el nu are, provine dintr-o tara subdezvoltata, etc) si ar mai fi ele probabil si alte motive. Suntem oameni, gresim, dam cu capul, ne ridicam, mergem mai departe. Important e sa invatam din greseli si sa nu bagam pe toata lumea in aceeasi oala. Ar trebui sa ne concentram sa vedem mai mult asemanarile decat diferentele. Sper ca am raspuns la intrebarile tale. Sunt opiniile mele. Nu sunt aici ca sa judec si nici sa imi impun punctul de vedere. Sarbatori fericite iti doresc! :)

Trimiteți un comentariu

Blog Widget by LinkWithin
A apărut o eroare în acest obiect gadget

Persoane interesate

  © Blogger template AutumnFall by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP