Palatul Marchizului de Dos Aguas

In Spania pe 6 decembrie se sarbatoreste Ziua Constitutiei. Nici vorba de Mos Nicolae, cadouri, ghetute si cizmulite lustruite, jordute si alte cele. Spaniolii sunt mai saraci cu un Mos. Paguba lor! Asta nu-i impiedica totusi sa fie dintr-o sarbatoare in alta din 6 pana in 8 decembrie.

Noi am petrecut ziua cum am putut mai bine: am fost la Muzeul de ceramica sau mai bine spus Palatul Marchizului de Dos Aguas, palat datand din secolul XV si situat in inima Valenciei. Ar fi multe de spus despre Palatul Marchizului de Dos Aguas, despre cum a trecut de la stilul gotic la cel rococo si baroc, despre viata oamenilor care l-au locuit... Fiecare colt al palatului povesteste o istorie si ascunde un secret. Dar nu va voi plictisi cu date istorice. Voi lasa fotografiile ce le-am facut sa vorbeasca pentru mine si sper sa va convinga ca daca ajungeti vreodata in Valencia sa nu uitati sa ii faceti o vizita si Marchizului de Dos Aguas.

Asa arata fatada Palatului Marchizului de Dos Aguas. Cele doua impresionante figuri umane reprezinta cele doua rauri importante care trec prin Comumitatea Valenciana: Turia si Jucar si stau de straja de o parte si de alta a intrarii.

Palatul Marchizului de Dos Aguas (Valencia)
Palatul Marchizului de Dos Aguas (Valencia)
Palatul Marchizului de Dos Aguas (Valencia)
Palatul Marchizului de Dos Aguas (Valencia)
Palatul Marchizului de Dos Aguas (Valencia)
Palatul Marchizului de Dos Aguas (Valencia)
Palatul Marchizului de Dos Aguas (Valencia)
Palatul Marchizului de Dos Aguas (Valencia)
Palatul Marchizului de Dos Aguas (Valencia)
Palatul Marchizului de Dos Aguas (Valencia)
Palatul Marchizului de Dos Aguas (Valencia)

Palatul Marchizului de Dos Aguas (Valencia)
Palatul Marchizului de Dos Aguas (Valencia)
Palatul Marchizului de Dos Aguas (Valencia)
Palatul Marchizului de Dos Aguas (Valencia)
Palatul Marchizului de Dos Aguas (Valencia)
Palatul Marchizului de Dos Aguas (Valencia)
Palatul Marchizului de Dos Aguas (Valencia)
Palatul Marchizului de Dos Aguas (Valencia)
Palatul Marchizului de Dos Aguas (Valencia)

Palatul Marchizului de Dos Aguas (Valencia)
Palatul Marchizului de Dos Aguas (Valencia)
Palatul Marchizului de Dos Aguas (Valencia)
Palatul Marchizului de Dos Aguas (Valencia)
Palatul Marchizului de Dos Aguas (Valencia)
Palatul Marchizului de Dos Aguas (Valencia)
Palatul Marchizului de Dos Aguas (Valencia)
Palatul Marchizului de Dos Aguas (Valencia)
Palatul Marchizului de Dos Aguas (Valencia)
Palatul Marchizului de Dos Aguas (Valencia)
Palatul Marchizului de Dos Aguas (Valencia)
Palatul Marchizului de Dos Aguas (Valencia)

Palatul Marchizului de Dos Aguas (Valencia)
Faimoasa bucatarie valenciana din cadrul Muzeului de ceramica aflat la ultimul etaj. Muzeul de ceramica din Valencia este poate cel mai important muzeu de ceramica din Spania.

Palatul Marchizului de Dos Aguas (Valencia)
Palatul Marchizului de Dos Aguas (Valencia)De asemenea am avut norocul de a vizita si o expozitie temporara de evantaie spaniole gazduita de Palatul Marchizului de Dos Aguas. Absolut superbe! :)

Palatul Marchizului de Dos Aguas (Valencia)
Palatul Marchizului de Dos Aguas (Valencia)
Palatul Marchizului de Dos Aguas (Valencia)
Palatul Marchizului de Dos Aguas (Valencia)

17 comments:

Cati,  7 decembrie 2008, 23:36  

Superbe pozele! Ori de cate ori vad poze dintr-un palat sau chiar vizitez unul ma imaginez cu o rochie lunga, larga jos si cu decolteu, asa cum se purta in acea vreme, dar in acelasi timp ma vad alergand pe coridoarele lungi si reci. Nu stiu de ce, dar imi da un sentiment foarte placut :)
Te pup!

anielle 8 decembrie 2008, 00:05  

Laura , multumita pozelor tale ma simt de parca am vizitat si eu acest palat:).

paul 8 decembrie 2008, 03:34  

Intr-adevar minunat!
Ai reusit sa faci in asa fel de parca noi am fi pasit alaturi de tine prin minunatiile acestui palat!Multumesc:)

starsgates 8 decembrie 2008, 07:46  

Aşa este! Parcă am păşit alături de tine prin acele locuri minunate.
Mulţumim.:)

Elisa,  8 decembrie 2008, 11:09  

Frumos.Palate,conti ,contese,maretie si glorie,istorie dar si prezent.Un prezent ragal.Fericito!
Sa ai o saptamana frumoasa! :)

Laura 8 decembrie 2008, 12:04  

Cati draga, nu stiu de ce iti imaginezi tu coridoarele lungi si reci, pentru ca majoritatea palatelor nu prea au coridoare lungi ci se trece dintr-o camera in alta (ei nu auzisera de camere decomandate ) :) si cum aveau foc in seminee, nici macar reci nu cred ca erau. Dar si mie mi-ar place sa fug pe coridoare lungi de piatra care iti dau un sentiment de libertate totala... sau de constrangere, in functie de vremuri.

Anielle,Paul,Stargates, credeti-ma ca palatul e mult mai frumos vazut cu ochiul liber. Noroc totusi ca ne-au lasat sa facem poze inauntru (chiar daca fara flash), ca ar fi fost pacat sa nu ne fi lasat si sa u pot impartasii cu voi aceasta minunatie :)

Elisa, fericita sau nu in rest, cert este ca am topait ca un copil si am cascat ochii mari la tot ce am vazut in palatul marchizului. Ma asteptam la mult mai putin decat a fost. O saptamana frumoasa si tie :)

Dan Gheorghe 8 decembrie 2008, 15:13  

spectaculos! sunt atatea minunatii in lumea asta care merita admirate...

pescarusul argintiu 8 decembrie 2008, 17:18  

Admirand splendorile acestor edificii imortalizate de tine, parca regret ca nu am trait in alte timpuri si ca nu m-am nascut cu sange albastru... :)
Dar senzatia euforica si de incantare mi-a inrosit usor obrajii, desi incaperea unde stau nu e deloc friguroasa ;)
Un start al saptamanii de bun augur si plin de seninatate!

Elisa 8 decembrie 2008, 19:53  

* un prezent regal,am vrut sa spun :),scuze

Manole,  8 decembrie 2008, 21:32  

Foarte frumos! Chiar ca poze de 5 stelute!
Multumsc :)

Laura 8 decembrie 2008, 22:25  

Dan, sunt atat de multe minunatii pe lumea asta incat uneori mi se face frica ca o singura viata de om nu e suficienta pentru a le vedea pe toate...

Cora, da, cine nu si-ar fi dorit sa fie print sau printesa? Dar asa ca in povesti, nu asa cum au trait in realitate, taindu-si viata printre intrigi si idei preconcepute, obligatii, casatorii impuse, etc. Mi-a placut la marquizul in dormitor ca avea o vana faina cu delfini si picioare de leu langa pat, ca sa nu se plimbe el prin frig dupa baie din alta camera. Adevarul e ca pe vremea aia cam toti cei de sange albastru aveau vana in dormitor. Mie mi-ar place sa traiesc undeva intre trecut si prezent, sa am acces la cultura si educatie si in acelasi timp sa port acele rochii lungi, freze complicate, sa traiesc intr-un palat frumos cu fiecare camera in alt stil, sa cant la pian in sala balului si sa am libertatea de a ma casatorii cu alesul inimii mele :)

Elisa, am inteles si asa, se mai intampla si la case mari sa tastezi gresit :)))

Manole, merci de stelute :) Daca tot iti place te invit la bal sa dansam pe muzica de viori. Si pana te odihnesti nitel iti cant Chopin la pian, bine? :)

g1b2i3 9 decembrie 2008, 06:10  

Si noi am avut ieri Ziua constitutiei,dar nu s-a sarbatorit niciodata.De ce s-ar sarbatori,ca trebuie din nou schimbata.In plus,acum e mai important sa-ai faca jocurile pentru putere.Uf,ce m-am saturat!
E tare frumos la voi cu atatea muzee,mai ales ca le vizitezi si faci poze.
Azi vizitez si eu o galerie cu picturi de Van Dyck. :)

Laura 9 decembrie 2008, 11:48  

Gabi, incec sa ma bucur cat pot mai mult de ceea ce am in jur. Ma tot minunez de minunatiile ce le descopar in Valencia. Cand am venit prima data de turist am vazut doar cateva puncte turistice si mi-am zis ca e frumoasa Valencia dar nu imi nici macar imaginam ca are atatea locuri interesante, atatea galerii de arta, atatea cotloane ascunse de ochiul turistului dar superbe. Ca si turist nu vizitezi muzeul de ceremica daca nu ti se spune ca e de fapt un palat bine coservat. Cred ca sunt multe orase asa. Trebuie sa locuiesti in ele pentru a ajunge sa le cunosti. E ca si cu oameni. Nu poti cunoaste pe cineva cu adevarat de la prima intalnire.

Manole,  9 decembrie 2008, 14:30  

A fost bine. multumesc. :)

Laura 9 decembrie 2008, 14:39  

Manole, sa-ti fie de bine. Acum du-te de te odihneste nitelus :)

azza 9 decembrie 2008, 21:58  

superb...multam de poze, laura!...

Laura 9 decembrie 2008, 23:48  

Azza, ma bucur ca ti-au placut :)

Trimiteți un comentariu

Blog Widget by LinkWithin
A apărut o eroare în acest obiect gadget

Persoane interesate

  © Blogger template AutumnFall by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP