Chipul si asemanarea sau cine sunt eu?

Toata viata ne dorim sa fim altcineva. Toata viata tanjim dupa ceea ce ne lipseste pentru a deveni persoana ideala din visele noastre. Arareori reusim sa fim asa cum ne dorim, perfecti in proprii ochi. Iar perfectiunea asta trece repede, se sfarseste inainte de a ajunge sa ne bucuram de ea pe deplin.

Omul tinde spre perfectiune. Dar ce e perfectiunea? "Chipul si asemanarea cu Dumnezeu"? Suntem creati "dupa chipul si asemanarea" Lui. Si atunci ce vrem sa perfectionam? Adevarul e ca suntem creati dupa chipul si cu posibilitatea de a fi asemeni Lui.

Fiecare noua experienta ne influenteaza intr-un fel sau altul. Cu fiecare experienta ne dorim sa fim altfel. Suntem intr-un continuu proces de transformare. Evoluam. Devenim altceva, altcineva. De fiecare data cand obtinem ceea ce ne-am dorit, ne dorim ceva nou. E un lant care nu se termina niciodata.

Si in acelasi timp ne este frica sa nu ne pierdem identitatea in mijlocul acestei evolutii, a acestui iures de transformari fara sfarsit. Inevitabil imi pun intrebarea: cine sunt eu?

6 comments:

Manole,  14 decembrie 2008, 19:10  

Nu stiu daca este asa sau cel putin poate nu in felul asta abordat...cel putin la mine.
Nu mi-am dorit sa fiu altcineva...foarte repede m-am impacat cu mine insumi, apoi perfectiunea de care vorbesti e doar o himera de moment. Perfectiunea dupa mine e un echilibru intre ce vrei si ce poti. Si constientizare a ceea ce esti. Simplu, corect si nu vopsit, sa-ti cunosti limitele, dar sa tinzi sa le depasesti. Sa fii atent ce vrei, ce-ti doresti, dar sa vezi si celelate fatete daca ai obtine ce vrei, sa le analizezi daca esti in stare sau daca e chiar ce ti-ai dorit.
Sigur, fiecare experienta ne influenteaza, dar cum? E important!
Ingere, poti sa-ti inchipui pe cineva care nu regreta? Daca ce-a fost a fost bine, atunci a fost alegerea pe care si-a dorit-o.
Daca ce-a fost a fost rau, atunci a fost calea pe care a luat-o tot din alegere.
Sa stii sa le duci pe toate la fel.
Intreaba-am daca imi doresc ceva...si am sa-ti raspund, ca am ajuns sa-mi doresc acele lucruri pe care vesnic le vei dori sa le ai iar mai apoi sa le pastrezi. Iubire.Liniste. Echilibru.
Identitatea mea? Un om, ce vrea sa ramana om. Scopul meu pe acest pamant? Sa dau. Iubire, liniste,echilibru. Celor ce si le doresc sa le primeasca.

Sorina 15 decembrie 2008, 00:35  

interesant blog felicitari pentru articol

paul 15 decembrie 2008, 02:50  

Cine sunt eu? Buna intrebare,oare sunt chiar cel pe care doresc a fi?
Sigur,de-alungul vietii suntem intr-o continua transformare determinata in buna masura de factori externi,independenti de vointa noastra. Noi,incercam doar sa modelam ceea ce primim. Daca reusim,este meritul vointei,stradaniei noastre. Ideal este sa oferim ce este mai frumos,bun si uman in sufletul nostru.In mare masura depinde cum acestea sunt primite de catre cei de langa noi. Functie de rezultat, mireasma transformarilor te cuprinde si odata cu ea puterea de a fi tu insusi.

Laura 15 decembrie 2008, 13:25  

Manole, eu cred ca luptam vesnic pe ambele fronturi: cel al devenirii si cel al pastrarii identitatii. Mereu ne dorim sa fim mai slabi/grasi, sa dobandim conoastere intr-un anumit domeniu, sa fim mai buni, etc. E legea firii. Asa evoluam, datorita dorintelor. E bine cand iti gasesti echilibrul. Dar nu toata lumea il gaseste. Lupta asta poate fi dureroasa sau nu, depinde si de noi. Si in acelasi timp ce ne transformam sub influenta trairilor proprii, ne dorim sa ramanem noi insine, sa nu pierdem contactul cu fiinta proprie, familiara. Cuvintele uneori ingradesc. S-ar puteea sa spunem amandoua acelasi lucru ;)

Sorina, multumesc de vizita si te mai astept :)

Paul, omul e asa: daca obtine ceea ce doreste iti atribuie meritele lui insusi, daca nu obtine, da vina pe factorii externi. O zi frumoasa! :)

kalliope 15 decembrie 2008, 22:54  

asemenea intrebari m-am cam saturat sa-mi adresez:)...scri fain si apropo iubesc domeniul tau...

Laura 16 decembrie 2008, 16:05  

Kalliope, merci de vizita. Sper sa mai treci pe la mine :)

Trimiteți un comentariu

Blog Widget by LinkWithin
A apărut o eroare în acest obiect gadget

Persoane interesate

  © Blogger template AutumnFall by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP