Paul Gauguin, un pictor in cautarea culorilor vietii

Paul Gauguin a pictat portrete in culori mai vi decat viata insasi. Le-a pictat cu sufletul, nu cu pensula. Ma minunez in fata operelor lui Paul Gauguin, ma inchin in tacere si realizez ca genialitatea in arta nu sta in stil ci in viata din ochii si din gesturile imortalizate pe panza. "Domnule Gauguin", cum ati putut, tocmai dumneavoastra dintre toti muritorii condamnati la nemurire sa spuneti ca "a spera inseamna aproape a trai"? Poate nu ati stiut-o niciodata, dar picturile dumeavoastra tradeaza faptul ca orice a fost ceea ce cautati in Tahiti, ati gasit.

Paul GauguinPaul GauguinPaul GauguinPaul GauguinPaul GauguinPaul GauguinPaul Gauguin

9 comments:

Elisa 20 noiembrie 2008, 10:41  

Draga mea,dupa ce-am vazut postul tau am luat o pauza de net,am deschis albumul cu Gauguin si m-am bucurat de exotica lui arta.Ma intreb,de multe ori,de ce zac izvoarele de frumuseti pe langa noi si uitam sa "dam clik pe ele"luni in sir,sau poate chiar ani?
Multumesc pentru open my eyes. :)

Jamilla,  20 noiembrie 2008, 11:20  

offtopic, sa mi8 fie cu iertare> help me, tu stii spaniola. Te pup

Liviu 20 noiembrie 2008, 12:36  

Frumoasa arta de a exprima sufletul. Tabliurile, chiar daca in format digital, sunt superbe.

jamescrissilv.ro 20 noiembrie 2008, 16:41  

Sunt lucruri care meritau a fi publicate chiar daca poate unii dintre noi le stiau deja.
Felicitari pentru noua imagine de blog.
O zi minunata iti doresc

Laura 20 noiembrie 2008, 20:29  

Elisa, ma bucur ca am reusit sa iti incant sufletul macar un pic :)

Liviu, ce sa fac daca numai in format digital vi le pot oferi? Sa le vedeti pe panza ramane in mainile voastre :)

James, unii le stiau dar nu s-au mai gandit la ele de demult, altii nu le stiau si altii le cunosc prea bine. Pentru mine e mereu o incantare sa privesc o pictura, chiar daca e pentru a mia oara. O seara frumoasa!

Ana 20 noiembrie 2008, 21:52  

Mi-ai amintit ca am necitit Noa Noa,jurnalul lui Gauguin din Tahiti :)

cristina 21 noiembrie 2008, 06:44  

E a doua oara pe ziua de azi cand ma intalnesc cu post-impresionismul si cu Gauguin. Prima data a fost la scoala, unde a trebuit sa sustin o prezentare despre Cezanne si ce a fost dupa el in pictura franceza si europeana (nu ca as fi vreo intelectuala rasata, dar profesorul de istoria culturii franceze e plecat in Europa si ne-a lasat pe noi, studentii graduate, sa ii sustinem cursurile ;) ).

Eu nu am reusit sa pun in prezentarea mea atata caldura cata ai pus tu in randurile despre Gauguin, din cauza relatiei mele usor reci cu impresionismul si perioada de dupa, dar ... cred ca dupa vizita la tine o sa incerc o reconciliere. Macar cu Gauguin ;)

Laura 21 noiembrie 2008, 14:13  

Ana, si eu as vrea sa citesc Noa Noa. O sa caut cartea. Momentan citesc Jin-Shei de Alma Alexander. E o carte despre prietenia intre femei... e interesanta :)ç

Cristina, nici eu nu pot spune ca am foarte aproape de suflet impresionismul si tot modernismul de dupa, dar exista exceptii (ex Sorolla, Gauguin, etc). Ieri am fost din greseala la o expozitie de Imi Knoebel si operele ilustrului m-au lasat rece insa critica constructiva adusa operelor lui mi-a incalzit sufletul si m-a vazut sa vad ceva ce nu credeam ca as putea vedea niciodata in niste picturi din secolul XX.

Cati,  12 decembrie 2008, 11:18  

Iti recomand, cand ai ocazia, cartea scrisa de P. Gauguin, "Tahiti". Si mie imi plac foarte mult picturile lui pentru ca sunt foarte expresive si-ti transmit mult mai mult decat vezi cu ochii.
Cartea de care ti-am zis mai mult m-a motivat de multe ori sa nu ma gandesc la ziua de maine si sa ma concentrez 100% la prezent. A fost un om si pictor deosebit.

Trimiteți un comentariu

Blog Widget by LinkWithin
A apărut o eroare în acest obiect gadget

Persoane interesate

  © Blogger template AutumnFall by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP