Expozitie de pictura Josep Baques

Am fost ieri la o expozitie de pictura de Josep Baques (1931, Barcelona -).

Mi-e mintea blocata de atata frumusete si culoare de parca magia din picturile lui Baques si-ar fi rasfrans aripile asupra mea. Personajele astea fantastice (muze, zane, zeite?) m-au prins in mreaja lumii lor de vis si ma tin prizoniera cu propriul meu consimtamant. Oare se poate sa fi prizonier cu propriul consimtamant? Se pare ca da! M-am predat cu ardoare acestei lumi incitante.

Josep Baques a recurs la reteta oricarui pictor de succes: si-a turnat sufletul pe panza. Elementele picturilor sunt relativ reduse ca numar: personaje feminine, cai mitici, pasari, fructe si obiecte caznice (recipiente care contin esenta/secretele vietii?). Dar combinatiile si superbele culorile pastelate, linistitoare, cu treceri subtile de la una la alta, fac din fiecare tablou o noua poveste armonioasa, nemuritoare. Picturile lui Josep Baques sunt de o eleganta si o seninatatea extraordinare, o parada a vietii, o sarbatoare a sentimentelor. Izvorata dintr-o pasiune care nu cunoaste margini, asemeni unui rau care se transforma treptat intr-o mare, opera lui Josep Baques imi ridica intrebari existentialiste. Sa fie lumea creata de el un vis plamadit din imaginatia unui singur om sau e oare o realitatea cotidiana universala uitata in copilarie. Misterul pluteste in aer. Cert e ca in preajma picturilor lui Baques chiar iti permiti sa fi tu insuti.

Prima pictura e preferata mea. Se cheama "Doi Equus (denumirea in latina a calului) cu doua figuri si pasari japoneze", e inca disponibila in cadrul expozitiei si costa 5.400€. Acum stiti ce vreau de Craciun. Sa nu ziceti ca nu vi-am spus!

Josep BaquesJosep Baques Josep Baques Josep BaquesJosep Baques Josep Baques













Josep Baques

Josep Baques Josep Baques Josep Baques

5 comments:

starsgates 23 noiembrie 2008, 23:27  

wow laura, tu nu te joci atunci cand îţi doreşti ceva.:)
Poate se îndură moşul.:)))

Laura 24 noiembrie 2008, 03:49  

Pai cum m-as putea juca eu cu lista lu´ Mosu, ca doar e treaba serioasa :))) Eu imi fac doar griji ca Mosu chiar daca acum are mintea inghetata de la frigul de la Pol, cand va ajunge in Spania i se va dezgheta mintea de la caldurica de aici si va duce cadoul in alta parte :)

g1b2i3 24 noiembrie 2008, 07:19  

Cam mult vrei de Craciun! :)
Imi plac picturile de aici,mai vizitez si eu galerii de arta(virtual),am fost si la Luvru si la Prado etc.
Sa ai o saptamana frumoasa!

Dan Gheorghe 24 noiembrie 2008, 11:02  

Cat mai multe cadouri si un singur Mos... Ce greu trebuie sa-i fie!!!

Laura 24 noiembrie 2008, 21:22  

Gabi si eu vizitez si virtual galeriile de arta, dar tot panza e esenta :)

Dan, pai vezi, de aia m-am gandit si eu ca daca cer doar un cadou de la Mosu´ o sa-i fie mai usor, nu cum cer altii o lista intreaga ;)

Trimiteți un comentariu

Blog Widget by LinkWithin
A apărut o eroare în acest obiect gadget

Persoane interesate

  © Blogger template AutumnFall by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP