"Ce frumoasa esti" de Adrian Paunescu

Ce frumoasă eşti în prag de iarnă,
Ninge disperat asupra ta,
Cerul peste tine se răstoarnă,
Ţurţurii în plete vor suna.

Hai să fim doi oameni de zăpadă
Ridicaţi de braţe de copii,
Care-n frig şi ger mai ştiu să creadă
Că se pot iubi, se pot iubi.

Ce frumoasă eşti în prag de vară,
Când miroşi a mere ce se coc,
Cerul în fiinţa ta coboară
Trupul meu din trupul tău ia foc.

Focurile noastre se cunună,
Focurile noastre se-nţeleg,
Suntem baza lumii împreună
Suntem vara focului întreg.

Ce frumoasă eşti în prag de toamnă,
Ca o zi egală între nopţi,
Când iubirea noastră te condamnă
Să ai soarta strugurilor copţi.

Să înveţi, iubito, să te bucuri
Că ţi-am dat din jertfă un destin,
Şi că via asurzând de struguri,
Va trăi definitiv în vin.

Ce frumoasă eşti în primăvară,
Cea mai minunată-ntre femei,
Iezii pasc năframa ta uşoară,
Tu, cu muguri, bluza ţi-o închei.

Sigilat de taine nepătrunse
Cerul bate drumul tău îngust,
Trupul tău de muguri şi de frunze
De la cine să învăţ să-l gust?

8 comments:

Garfield 6 octombrie 2008, 19:01  

are paunescu niste poezii pentru care nu ai cum sa nu il pretuiesti... asta e una din ele...

Gabriela Savitsky,  6 octombrie 2008, 23:43  

Laura dragă, mi-au dat lacrimile. Dintr-un anume motiv, poezia aceasta mă impresionează foarte mult.

jamescrissilv.ro,  7 octombrie 2008, 14:54  

Recunosc una din poeziile de suflet ale lui Paunescu...
o zi minunata iti doresc

pescarusul argintiu 7 octombrie 2008, 16:26  

Ma bucur ca ne stimulezi gustul pentru poezie cu lirica romaneasca de calitate !
Maestrul Paunescu a descoperit cateva parghii de sensibilitate care rezoneaza adanc cu sufletele noastre.
Nu-i asa ca-ti plac si tie strugurii copti, ce poarta in inima lor izvoare de chihlimbar ?
Draga Laura, si eu iti multumesc pentru acest dar minunat si sensibil :)

Laura 7 octombrie 2008, 18:02  

Pisoi, asa e cu poezia izvorata din adancurile sufletului, sti tu doar bine :)

Gabriela, asta era o poezie optimista, hai, lasa lacrimile in sertaras... pastreaza-le pentru poeziile mele :)

James, e de suflet, din suflet si pentru suflet :)

Pescarusule, imi plac, imi plac, cum sa nu-mi placa! :) Cand eram mica ma jucam de-ascunselea prin via bunicilor... strugurii au iz de inocenta :)

Deona 14 octombrie 2008, 23:49  

Stiu aceasta poezie... foarte frumoasa!

Laura 15 octombrie 2008, 12:20  

Dia&Deona, ma bucur ca va place :)

Trimiteți un comentariu

Blog Widget by LinkWithin
A apărut o eroare în acest obiect gadget

Persoane interesate

  © Blogger template AutumnFall by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP