Toamna bacoviană

Toamnă bacoviană şi un pic de optimism...

"Toamna murind" de George Bacovia

Toamna în grădină îşi acordă vioara.
Plâng strunele jalnic, lung şi prelung
Şi-n goala odaie acorduri ajung...
Şi plâng în odaie, şi eu din vioară...
Plâng strunele toate lung şi prelung.

Fereastra e deschisă... vioarele plâng...
O, ninge... şi toate se sting...
Palidă, toamna nervoasă, cântând a murit...
Îmi cade vioara şi cad ostenit,
Iar toamna, poetă, cântând a murit.



Toamna - pictura de NicSon

"Nervi de toamnă" de George Bacovia

E toamnă, e foşnet, e somn...
Copacii, pe stradă, oftează;
E tuse, e plânset, e gol...
Şi-i frig, şi burează.

Amanţii, mai bolnavi, mai trişti,
Pe drumuri fac gesturi ciudate -
Iar frunze, de veşnicul somn,
Cad grele, udate.

Eu stau, şi mă duc, şi mă-ntorc,
Şi-amanţii profund mă-ntristează -
Îmi vine să râd fără sens,
Şi-i frig, şi burează.


Toamna


"Sânge, plumb, toamnă" de George Bacovia

Încet prin ploaia tristă
Un piept curbat de tuse
Cu sânge în batistă
Pe după colţ se duce,
Încet prin ploaia tristă.

Tot plumbul ud al ceţii
Pe urmă-i se abate,
Prin gangurile pieţii
Şi-n frunzele uscate,
Tot plumbul ud al ceţii.

E sânge, plumb şi toamnă.
Cu negru braţ de pace
O cracă tot mă-ndeamnă
Lugubră şi tenace.
E sânge, plumb şi toamnă.



Vivaldi - "Toamna"

6 comments:

starsgates 16 septembrie 2008, 08:06  

Şi pe mine mă întristează toamna, chiar dacă mă ,,îmbată,, mirosul şi culoarea ei.:)

jamescrissilv.ro,  16 septembrie 2008, 14:55  

Si totusi frumoase clipe petrecute alaturi de toamna. Frumos post. Mie mi s-a parut sensibil.
o zi minunata iti doresc

pescarusul argintiu 16 septembrie 2008, 19:06  

Toamna are o magie a ei, cu totul speciala. Ne fascineaza auriul frunzelor, stralucirea blanda a soarelui, chiar si ploile ce cad din cer ne mangaie duios obrajii, umbrele ascunse printre nori.
Daca reusim sa picuram macar un strop de optimism in acest univers de culori, cum ne propui tu, draga Laura, atunci deja suntem pregatiti sa mergem inainte.
Sa te bucuri de o toamna frumoasa si bogata ! :)

Elisa 16 septembrie 2008, 20:54  

Laura,m-ai topit. :)Uite,niciodata nu am ascultat anotimpurile pe parti.Este o idee minunata.Multumesc. :)

Vania 17 septembrie 2008, 10:28  

Fie toamna bacoviană sau nu, mă bucur de câte ori nu mai năduşesc!

Laura 17 septembrie 2008, 20:48  

Stargates, aici e inca cald si soare, dar ma gandesc cu drag la toamna aurie de acasa... :)

James, toate anotimpurile au magia lor, nu?

Pescarusule, si ploaia e frumoasa daca nu face ravagii. Mie imi place mult mirosul pamantului ud dupa ploaie :)

Elisa, niciodata nu e prea tarziu :)

Vania, atunci ferice de tine ca nu te-ai nascut pe alte meleaguri mult mai calduroase ;)

Trimiteți un comentariu

Blog Widget by LinkWithin
A apărut o eroare în acest obiect gadget

Persoane interesate

  © Blogger template AutumnFall by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP