Sfaturi de calatorie

Sfaturi de calatorie
Am fost intrebata nu de putine ori cum am reusit sa vad atatea locuri. As vrea sa spun ca raspunsul e simplu. E simplu, dar nu atat de simplu pe cat mi l-as dori eu. Si da, recunosc ca sunt o norocoasa ca am reusit sa calatoresc atat de mult in relativ scurt timp. Dar nu e vorba atat de noroc cat de prioritati. Cine nu isi doreste sa mearga inconjurul lumii macar o data in viata? E un vis frumos care merita visat indelung si in liniste si apoi transformat in realitate. Voi incerca pe scurt sa va dau cateva sfaturi de calatorie din proprie experienta...

Sfat de calatorie 1. Luati in considerare posibilitatea de a calatorii cu trenul. Daca planificati o calatorie mai lunga, puteti face uz de Interail Pass, pentru Europa, America, Canada, Japonia, Australia si Noua Zeelanda. Puteti calatorii o luna inreaga, nelimitat, prin tarile specificate in functie de Pass-ul pe care il alegeti la niste preturi foarte, foarte reduse. Daca vreti sa fiti extrem de organizat, aici gasiti o pagina web care va va ajuta foarte mult in planificarea calatorie.

Sfat de calatorie 2. Daca cautati cazare ieftina si de calitate va recomand cu caldura lantul de hotele Etap. Pentru aprox 40euro/noapte se pot caza 2-3 persoane in camera. Camerele sunt curate, moderne, comode, mobilate in stil studentesc de calitate. Preturile se mentin de-alungul anului si sunt aceleasi (cu mici variatiuni) in totate orasele.

Sfat de calatorie 3. O alta posibilitate de cazare ieftina sunt hostalurile. La categoria hostaluri gasiti de toate felurile, de la naspa la hostale de lux si de la camere individuale pana la dormitoare cu 12 paturi. Alegerea va apartine! Totusi cred ca sunt destul pe recomandabile pentru tineri care calatoresc in grup.

Sfat de calatorie 4. Daca vreti sa stati o saptamana sau mai mult intr-un singur oras, cautati pe internet „holiday rentals”. Exista sute si mii de site-uri unde veti gasi proprietati din toata lumea dispusi sa inchirieze apartamente sau chiar vile pe saptamana, percepand o chirie mai mica decat ati plati la un hotel, plus ca de multe ori intr-un astfel de apartament pot sta mai mult de 2 persoane fara a plati nimic extra si ca sa nu mai spun, majoritatea acestor apartamente au si o bucatarie cu tot ceea ce e necesar pentru a nu fi nevoiti sa mergeti la restaurant dimineata, la amiaz si seara.

Sfat de calatorie 5. Oricunde v-ati afla, chiar daca suna foarte bine sa mancati la un restaurant luxos, nu uitati ca banii dati pe mancare intr-un restaurant scump pot fi folositi in scopuri mult mai culturale. Incercati sa gasiti supermarket-urile. Niciodata nu le veti gasi in zonele turistice, dar daca intrebati, ele nu sunt niciodata departe. Intotdeauna sunt ascunse in spatele cladirilor pe care tocmai le vizitati. Cu toate astea, nu pierdeti experieta degustarii mancarilor autohtone.

Sfat de calatorie 6. Majoritatea oraselor mari au City Pass-uri, niste card-uri cu care, o data cumparate, puteti intra la majoritatea muzeelor si obiectivelor turistice in mod gratuit plus calatorii cu autobusele/metrourile urbane. Aceste card-uri se pot cumpara de la agentiile de informatii turisitice si in unele orase chiar si din statiile de metrou. Daca vreti sa vedeti tot ce se poate vedea dintr-un oras, cumararea acestui card va va economisii bani.

Sfat de calatorie 7. Incercati sa luati cu Dumneavoastra cat mai putin haine. Geamantanele si rucsacurile se pot pierde la aeropoarte, dar nu numai si apoi veti pierde o gramada de timp cu reclamatiile. Ca sa nu mai spunem inconvenienta de a cara un rucsac mare in spate sau in mana, daca sunteti doar in trecere printr-un oras si nu aveti unde lasa bagajele.

Sper ca aceste sfaturi sa va fie de folos. Drum bun! :)

8 comments:

Oana 21 august 2008, 23:32  

Ingerule, tot ce imi doresc e ca intr-o zi sa am suficient timp sa pot urma aceste sfaturi. Cine stie, poate va veni si timpul meu.

Laura 22 august 2008, 01:13  

Oana draga, eu iti doresc sa ajungi sa mergi peste tot pe unde vrei. Timpul se face. Asa cum ziceam, e vorba de prioritati :)

Jamilla,  22 august 2008, 09:34  

ingerito, inca o data m-am uitat cu gura cascata la locurile vizitate de tine... si tot nu imi vine sa cred inca ;-)
bravo tie, bravo aripilor tale cu pofta de zbor...!

Jamilla,  22 august 2008, 09:41  

la mine nu e vorba de timp, ci de alegeri :(

james crissilv 22 august 2008, 09:50  

Sincer te felicit pentru aceste sfaturi.
Si eu calatoresc mult si stiu cat sunt de importante.
o zi minunata iti doresc

Laura 22 august 2008, 16:02  

Jamilla,
eu vreau sa vad lumea, dar inteleg si de ce altii au alte prioritati. Important e sa te simti bine in pielea ta orice ai face. :)

James,
sunt cateva lucruri ce le-am invatat pe propria mea piele si sunt adaptate stilului meu de a calatorii dar cred ca pot fi folositoare si altora :)

starsgates 22 august 2008, 19:43  

Sigur sunt folositoare.:)
Mulţumim laura.

Laura 22 august 2008, 22:21  

Stargates,
cu placere. Sper sa reusesti sa le aplici curand :)

Trimiteți un comentariu

Blog Widget by LinkWithin
A apărut o eroare în acest obiect gadget

Persoane interesate

  © Blogger template AutumnFall by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP