Cerul îngerilor

de Laura Iancu

Lacrimi de înger pe faţa mea –
Stele, ca făcli ce luminează castelul singuratic din noapte.
Foşnetul gri de păsări cântătoare,
Fâlfâiri spre turle de biserici,
Luminiţe pe poteca vieţii.
Şoptit, uman, miros de trandafir în floare printre ghiocuri de ţigancă.
Un rege mort pe lespezi putrezite,
Împietriri, smarald, sclipiri în praf,
Busola îngerului şi ceasul timpului.
Roşu în asfinţitul sărat al mării,
Talazuri reci, din alte lumi
Şi pulberi albăstrui, mai sus, tot mai sus, la ceruri.
Toiagul rupt, în mâini străine
Pe arena cu frunze de laur şi petale de trandafir.
În paturi reci, prea reci pentru iubire,
Lacrimi, cenuşă angelică şi puf.
Şah mat!

11 comments:

calatorru 23 august 2008, 14:50  

de ce vezi cerul rupt?
de ce-a murit regele si i-a putrezit drumul in sus? :)

n-am inteles sah mat-ul de la urma. cine cu cine joaca si ia bataie? :)
interesanta descriere. totusi tre sa fiu sincer si sa marturisesc ca n-am prea intels, descrii pe oameni ca ingeri, sau pe ingeri ca oameni ?
great day ! :)

Laura 23 august 2008, 19:01  

Poezioara am scris-o acum muuulti ani si la vremea ei a fost foarte personala. Sunt trairi, sunt imagini nascute din sentimente. Nu se joaca nimeni. Sahul mat e doar o conditie a sfarsitului, a impobilitatii, a unui punct in timp si spatiu de unde nu se mai poate schimba nimic. In viziunea mea ingerii si oamenii se contopesc (vezi si titlul blogului :) )

Oana 23 august 2008, 19:20  

Wow, Laura, se potriveste cu Rex poezia asta. Te-ai gandit sa scrii mai mult?
P.S: Imi place noua haina a blogului.

Laura 24 august 2008, 00:09  

Multumesc, Oana :) Mda... era o perioada trista, nu e de mirare ca se potriveste cu Rex... Cat despre scris, nu stiu... mi-ar place, dar apoi mi se pare ca sunt neinteleasa sau inteleasa gresit si o las balta... e un laitmotiv de-al meu...

Jamilla,  25 august 2008, 13:32  

Nnu mai retin daca te-am mai intrebat sau nu, dar scrii cumva si pe agonia.net (poezie.ro)?

Cerul asta al tau, toiagul, praful, exprima lumea pierduta din noi insene, [pe care o regasim poate, la acel capat de drum. Daca nu ne face viata sah mat sufletele pe tabla.

Jamilla,  25 august 2008, 13:32  

ps: nu tre' sa fim intelesi sau neintelesi de altii...in primul rand scrie pt noi si atat, abia apoi si pt altii. Nu?

Laura 25 august 2008, 14:24  

Nu, nu scriu decat aici. Imi place cum suna "suflete de tabla" :)
Si ma gandeam si eu dupa ce am scris comentariul aici ca daca numai cei care au scris pentru altii ar fi aratat ravasele lor lumea ar fi acum mult mai saraca. Eu scriu pentru mine, restul interpreteaza prin sita sufletului lor... Un zambet!

paul,  26 august 2008, 03:01  

Da...si Ingerii plang cand suferinta ne este mare,pricinuita de cei dragi noua odata. Lacrimile lor seamana durere si nu alintare. Timpul...este masurat in infinit. Rana deschisa cu greu se cicatrizeaza. Privesc la tine Cer in noapte...doar Luna mi te lumineaza. Le cer lor...Ingerasilor... ruga:
...Doamne !Ingereii Tai
Fie pazitorii mei!
Si de ziua si de noapte
Pana-n ceasul ce-l de moarte"
Versurile tale redau o stare a unui moment din viata. Cel ce a calcat pe urmele lui le intelege sensul, cel ce e priceput le pretuieste in deplinatatea lor.
Succes!

Laura 26 august 2008, 03:17  

Multumesc Paul :) Rugaciunea asta m-a invatat si pe mine bunica cand eram copil... Probabil suferinta pricinuita de cei dragi noua e atat de mare incat trece granitele lumii noastre de lut...

kit 25 ianuarie 2009, 13:33  

Frumoasa poezie.
Combini frumos figurile de stil. O alegorie interesanta ce exprima viata intre real si ideal si efemeritatea acestuia.
Totusi nu crezi ca un sah era de ajuns? Sah, constrangere, disperare. Sah mat compromite orice speranta. Greu sa crezi ca cineva poate trai resemnat in sah mat.

Laura 25 ianuarie 2009, 13:52  

Kit, nimic nu e imposibil. Limitele ni le stabilim singuri. Sahul mat e parte din tragismul unui destin din care omul va renaste maine rupandu-se de legile unui ieri dur, creand legile proprii :)

Trimiteți un comentariu

Blog Widget by LinkWithin
A apărut o eroare în acest obiect gadget

Persoane interesate

  © Blogger template AutumnFall by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP