"Trebuiau să poarte un nume" de Marin Sorescu

Eminescu n-a existat.

A existat numai o tara frumoasa
La o margine de mare
Unde valurile fac noduri albe.
Ca o barba nepieptanata de crai.
Si niste ape ca niste copaci curgatori
În care luna îsi avea cuibar rotit.

Si, mai ales, au existat niste oameni simpli
Pe care-i chema : Mircea cel Batrîn,
Stefan cel Mare,
Sau mai simplu : ciobani si plugari,
Carora le placea să spuna
Seara în jurul focului poezii -
"Miorita" si "Luceafarul" si "Scrisoarea a III-a".

Dar fiindca auzeau mereu
Latrînd la stîna lor cîinii,
Plecau să se bata cu tatarii
Si cu avarii si cu hunii si cu lesii
Si cu turcii.

În timpul care le ramînea liber
Între doua primejdii,
Acesti oameni faceau din fluierele lor
Jgheaburi
Pentru lacrimile pietrelor înduiosate,
De curgeau doinele la vale
Pe toti muntii Moldovei si ai Munteniei
Si ai Tarii Bîrsei si ai Tariii Vrancei
Si ai altor tari românesti.

Au mai existat si niste codri adînci
Si un tînar care vorbea cu ei,
Întrebîndu-i ce se tot leagana fără vînt ?

Acest tînar cu ochi mari,
Cît istoria noastra,
Trecea batut de gînduri
Din cartea cirilica în cartea vietii,
Tot numarînd plopii luminii, ai dreptatii,
ai iubirii,
Care îi ieseau mereu fără sot.

Au mai existat si niste tei,
Si cei doi îndragostiti
Care stiau să le troieneasca toata floarea
Într-un sarut.

Si niste pasari ori niste nouri
Care tot colindau pe deasupra lor
Ca lungi si miscatoare sesuri.

Si pentru ca toate acestea
Trebuiau să poarte un nume,
Un singur nume,
Li s-a spus
Eminescu.

8 comments:

Oana 16 mai 2008, 22:18  

Aveam nevoie de postul asta. Merci :)

Elisa 16 mai 2008, 22:33  

Imi place Marin Sorescu...
http://www.poezie.ro/index.php/poetry/130143/Simetrie

si
http://www.poezie.ro/index.php/poetry/26176/Am_legat

isabellelorelai 17 mai 2008, 12:26  

Aha, şi clipul "Lumea fără România". Şi eu vreau să îl postez, la un moment dat.

Cristal 17 mai 2008, 12:27  

Forma "nebuniei" lui Eminescu avea si o veselie exultantă.
Oare cum s-ar fi simtit in lumea noastra?

Laura 17 mai 2008, 20:05  

Oana,
ma bucur ca am ajutat :)

Elisa,
mie cel mai mult imi place "Iona" :)

Isabelle,
avem si noi cu ce ne mandri, dar nu stim cum sa valorificam ceea ce avem. Pai daca nici noi romanii nu apreciem si respectam tara asta atunci cine?

Cristal,
si eu stau si ma gandesc uneori ce ar fi zis unul sau altul, personalitate din trecut, in ziua de azi, dar mai mult ma intreb cum m-as fi simtit eu in trecut. Mi-ar place sa pot face o scurta vizita in Italia Renasterii sau pe nava lui Columb (ho, sa nu ma vada, ca ma arunca in mare ca zice ca ii aduc ghinion ca-s femeie) :)

Elisa 18 mai 2008, 21:22  

Iti tin pumnii. :) Bafta!

Laura 18 mai 2008, 23:17  

Mutumesc Elisa! Sa fie! :)

Cosmin,  23 mai 2008, 20:21  

Foarte frumnoasa poezia, am recitit-o intr-o seara, inainte de culcare si dupaia am visat frumos:). Marin Sorescu e ceva mai mult decat mare majoritate a poetilor nostri din ultimii 50 de ani!

Trimiteți un comentariu

Blog Widget by LinkWithin
A apărut o eroare în acest obiect gadget

Persoane interesate

  © Blogger template AutumnFall by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP