Dublin. Irlanda (1)

Cu ocazia zilei de 1 mai si a zilei de nastere a sotului, de miercurea trecuta pana azi am fost intr-o mini excursie in Irlanda. Asa cadou sa tot primesti! In ciuda prognozei meteo, am avut parte numai de zile insorite. Pe irlandezi ii stiam de dinainte. Sunt oameni simpatici, ospitalieri, politicosi, deschisi. In magazine primeaza calitatea; pe strada, curatenia.

"Proud to be Irish", suvenir luat cu gandul la Pisoi.

In Dublin locuiesc 1 milion de persoane din cele 4,5 miloane cat este populatia Irlandei. Nu e de mirare deci ca blocurile moderne sunt greu de gasit daca nu imposibil. Majoritatea localnicilor traiesc in niste case frumoase care de regula au o mica gradina in fata si una mai mare in spate.

Priveliste de la geamul unde am stat la niste prieteni in Dublin

Am vizitat dupa cum urmeaza:

- Trinity College, Book of Kells si faimoasa biblioteca.
- Statuia lui Molly Malone
- Muzeul de istorie si arheologie
- Libraria nationala
- Galeria de arta (National Gallery of Ireland)

"Lady Writing a Letter With Her Maid" de Johannes Vermeer

"The Taking of Christ" de Caravaggio

- Christ Church Cathedral
- St. Patrick´s Catherdral
- Muzeul Bram Stoker din Clontarf (locul de nastere a lui Bram Stoker, unde am aflat date interesante despre copilaria scriitorului)
- Temple Bar
- Stephen´s Green
- Merrion Square
- Phoenix Park
- Gradina botanica
- National Concert Hall unde am si fost la o reprezentatie de balet sustinuta de o trupa irlandeza avand ca tema cinci dintre cartile lui Oscar Wilde

Am mancat mancare specifica irlandeza, precum Traditional Irish Stew si Guinness&Beef Stew.

Weekendul asta am intrat in contact si cu poezia lui William Butler Yeats la o expozitie despre viata marelui poet, castigator al Premiului Nobel. "What Then" este o poezie care mi-a placut mult.

WHAT THEN?
by William Butler Yeats

His chosen comrades thought at school
He must grow a famous man;
He thought the same and lived by rule,
All his twenties crammed with toil;
'What then?' sang Plato's ghost. 'What then?'

Everything he wrote was read,
After certain years he won
Sufficient money for his need,
Friends that have been friends indeed;
'What then?' sang Plato's ghost. ' What then?'

All his happier dreams came true -
A small old house, wife, daughter, son,
Grounds where plum and cabbage grew,
poets and Wits about him drew;
'What then.?' sang Plato's ghost. 'What then?'

The work is done,' grown old he thought,
'According to my boyish plan;
Let the fools rage, I swerved in naught,
Something to perfection brought';
But louder sang that ghost, 'What then?'

O melodie la moda in Irlanda:

"Galway Girl" de Sharon Shannon


Mai multe poze maine... Noapte buna! :)

13 comments:

Diana 6 mai 2008, 08:53  

Uite ca si Irlanda este frumoasa! Nu m-am gandit ca e atat de pitoreasca!

manole,  6 mai 2008, 09:54  

Bine ai revenit! :)
La multi ani, Sot de Laura! :)
Frumoase locuri ai vizitat! :)
Astept si urmatoarele poze!

isabellelorelai 6 mai 2008, 12:07  

Îngere, bine ai revenit!
La mulţi ani! Soţului tău. Să fie sănătos şi să trăiţi mulţi şi fericiţi ani împreună. Să fiţi sănătoşi amândoi.
Frumoase fotografii! Mă bucur că v-aţi simţit bine. Şi să vă mai duceţi!

Laura 6 mai 2008, 15:36  

Diana,
Irlanda e foarte frumoasa si verde si e inca bine inradacinata in traditii. Merita vizitata :)

Manole,
Multumim mult de urari. Celelalte poze mai trebuie selectate ca sunt multe (cam 1.000), dar vin si ele acusica :)

Isabelle,
Multumim de urari :) Cu siguranta mai mergem pentru ca am realizat cate locuri frumoase are Irlanda. Daca nu ar avea multa ploaie ar fi chiar o tara de vis :)

Garfield 6 mai 2008, 17:51  

:))))))))))))))))))) nu mai pot de ras:))

adevarul e ca dupa cate se pare Grafield (adica EU) se trage din rude englezesti... asa ca e pe aproape :))

Miau miau :)

Elisa 6 mai 2008, 19:32  

Minunat!!!Nu te invidiez ca nu stiu cum se face asta,doar ma bucur si eu de ceea ce ai vazut tu.Multumesc Laura. :)

james crissilv 6 mai 2008, 19:35  

multumesc pentru fotografii, pentru insemnare si la multi ani cu intarziere sotului.
o zi minunata iti doresc

Oana 6 mai 2008, 19:41  

Bine ai venit! Eu, normal, am ramas cu invidia :))

Laura 7 mai 2008, 10:53  

Garfield,
ma bucur ca ti-a placut :)

Elisa,
nu ma laud, deci nu trebuie sa ma invidieze nimeni. Va arat si voua cat de minunata este lumea, in caz ca odata ajungeti pe acolo sa stiti ce sa vizitati. Merci! :)

James,
Multumesc de urari :)

Oana,
las ca trece. O sa mergi si tu si o sa vezi locuri frumoase si o sa te bucuri de ele. :)

camir,  7 mai 2008, 22:14  

Frumos!!! multe bucurii!

Laura 8 mai 2008, 20:45  

Multumesc Camir :)

Maria,  25 februarie 2009, 16:50  

Am vizitat si eu Dublinul, cred ca cu un an inaintea ta si mi-a placut foarte mult. Muzeul Guinness este impresionant, iar casele par toate trase la indigo, adica la fel.

Laura 25 februarie 2009, 17:13  

Maria, bine ai venit in casuta mea virtuala :) Sa sti ca eu nu am ajuns la Muzeul Guinness :( Lasa, data viitoare ;) Casele chiar daca seamana intre ele, sunt case si nu blocuri comuniste. Sunt incantatoare, zic eu. Si sa sti ca eu nu am avut impresia ca ar fi atat de asemanatoare. Am fost prea in al 9-lea cer cand am fost in Dublin si am avut o vreme super frumoasa :)

Trimiteți un comentariu

Blog Widget by LinkWithin
A apărut o eroare în acest obiect gadget

Persoane interesate

  © Blogger template AutumnFall by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP