"Am invatat..." de Octavian Paler

Imagine de Gale Franey

(continuare la "Avem timp" de Octavian Paler)

Am invatat unele lucruri in viata pe care vi le impartasesc si voua !!
Am invatat ca nu poti face pe cineva sa te iubeasca
Tot ce poti face este sa fii o persoana iubita.
Restul ... depinde de ceilalti.
Am invatat ca oricat mi-ar pasa mie
Altora s-ar putea sa nu le pase.
Am invatat ca dureaza ani sa castigi incredere
Si ca doar in cateva secunde poti sa o pierzi
Am invatat ca nu conteaza CE ai in viata
Ci PE CINE ai.
Am invatat ca te descurci si ti-e de folos farmecul cca 15 minute
Dupa aceea, insa, ar fi bine sa stii ceva.
Am invatat ca nu trebuie sa te compari cu ceea ce pot altii mai bine sa faca
Ci cu ceea ce poti tu sa faci
Am invatat ca nu conteaza ce li se intampla oamenilor
Ci conteaza ceea ce pot eu sa fac pentru a rezolva
Am invatat ca oricum ai taia
Orice lucru are doua fete
Am invatat ca trebuie sa te desparti de cei dragi cu cuvinte calde
S-ar putea sa fie ultima oara cand ii vezi
Am invatat ca poti continua inca mult timp
Dupa ce ai spus ca nu mai poti
Am invatat ca eroi sunt cei care fac ce trebuie, cand trebuie
Indiferent de consecinte
Am invatat ca sunt oameni care te iubesc
Dar nu stiu s-o arate
Am invatat ca atunci cand sunt suparat am DREPTUL sa fiu suparat
Dar nu am dreptul sa fiu si rau
Am invatat ca prietenia adevarata continua sa existe chiar si la distanta
Iar asta este valabil si pentru iubirea adevarata
Am invatat ca, daca cineva nu te iubeste cum ai vrea tu
Nu inseamna ca nu te iubeste din tot sufletul.
Am invatat ca indiferent cat de bun iti este un prieten
Oricum te va rani din cand in cand
Iar tu trebuie sa-l ierti pentru asta.
Am invatat ca nu este intotdeauna de ajuns sa fii iertat de altii
Cateodata trebuie sa inveti sa te ierti pe tine insuti
Am invatat ca indiferent cat de mult suferi,
Lumea nu se va opri in loc pentru durerea ta.
Am invatat ca trecutul si circumstantele ti-ar putea influenta
personalitatea
Dar ca TU esti responsabil pentru ceea ce devii
Am invatat ca, daca doi oameni se cearta, nu inseamna ca nu se iubesc
Si nici faptul ca nu se cearta nu dovedeste ca se iubesc.
Am invatat ca uneori trebuie sa pui persoana pe primul loc
Si nu faptele sale
Am invatat ca doi oameni pot privi acelasi lucru
Si pot vedea ceva total diferit
Am invatat ca indiferent de consecinte
Cei care sunt cinstiti cu ei insisi ajung mai departe in viata
Am invatat ca viata iti poate fi schimbata in cateva ore
De catre oameni care nici nu te cunosc.
Am invatat ca si atunci cand crezi ca nu mai ai nimic de dat
Cand te striga un prieten vei gasi puterea de a-l ajuta.
Am invatat ca scrisul
Ca si vorbitul
Poate linisti durerile sufletesti
Am invatat ca oamenii la care tii cel mai mult
Iti sunt luati prea repede ...
Am invatat ca este prea greu sa-ti dai seama
Unde sa tragi linie intre a fi amabil, a nu rani oamenii si a-ti sustine parerile.
Am invatat sa iubesc
Ca sa pot sa fiu iubit.

Noi oare ce am invatat pana acum?

16 comments:

Oana 13 mai 2008, 17:22  

Eu inca mai am de invatat. ;)

Laura 13 mai 2008, 21:23  

Oana, toti mai avem de invatat. Din punctul asta de vedere suntem copii toata viata. Asa cum spunea dragul nostru Brancus, cand nu mai suntem copii am murit demult. Nu conteaza ceea ce nu stim cat conteaza ceea ce stim. Ne definim prin ceea ce am invatat si nu prin ceea ce ne mai ramane de invatat. Si e foarte important sa stim cine suntem. Iar a realiza ca nu sti totul e semn de mare intelepciune :)

cristal 13 mai 2008, 23:10  

Omul cat traieste invata, spun batranii, ca ei stiu cel mai bine.:))
Eu invat mereu si aprofundez studiul asupra "puterii zambetului". :P
Zambeste Laura si invata mai departe! Mult spor in ceea ce inveti acum.

Laura 13 mai 2008, 23:18  

Daca nu am mai avea nimic de invatat pe lumea asta probabil ne-am sinucide de plictiseala (asta ca sa fiu morbida) :)
Cu zambetul pe buze ma duc sa mai invat ceva :)

mesterulmanole,  14 mai 2008, 14:52  

Laura, inca mai invat si eu...si cred ca voi tot invata pana mor.
Vezi, nici mie nu mi-a fost de ajuns ca un altul -Octavian Paler, in acest caz- a scris ce-a invatat el si mi-a transms prin ce-a scris, pe tava, doar sa vrau sa inteleg si sa invat, fara de experiente proprii.
Noi suntem incapatanati, si tare ne mai place pragul de sus!

Hai spor la treaba! Si cafeluta e aici, pe coltul mesei tale! Cum? care cafeluta? Aia cu drag! :)

isabellelorelai 14 mai 2008, 15:07  

Pentru zilele pe care le trăim în prezent, mi-am ales:
Am invatat ca doi oameni pot privi acelasi lucru
Si pot vedea ceva total diferit.
.
Frumos, Îngere

Elisa 14 mai 2008, 16:16  

Laura,ma gandesc la tine si-ti aduc o floare petunie indigo....simti parfumul???Haaaiii...fa o pauza,ori nu sti vorba:pauzele lungi si dese.... :lol:
Te imbratisez si sa ai spor!
On topic:pe masura ce trece vremea imi dau seama ca tot ce-am invatat nu mai este valabil,nu se mai aplica,ori nu mai este important.Mai invat ,inca....

Laura 14 mai 2008, 16:48  

Manole,
Merci de cafeluta! Am luat-o langa petuniile Elisei si a fost tare gustoasa :)
Pai asa suntem noi, mai invatam si din greselile altora, dar in general trebuie sa invatam din proprie experieta, pentru ca in general fiecare in parte se crede mai cu mot si nu crede ca ce i s-a intamplat altuia i se poate intampla si lui. Ne acceptam asa cum suntem si mergem mai departe, ce sa face, nu? Te pup si mergem inainte (cu bagare de seama la pragul de sus) :)

Isabelle,
Adevarat! Si eu am invatat ca drumul de la tine pana la tine face inconjurul Pamantului si ca cei 7 ani de-acasa raman cu noi toata viata (ca sa impartasesc si eu din "intelepciunea" mea) :)

Elisa,
E normal sa se schimbe vremurile si aparentele, dar esenta ramane aceeasi, nu? Hai spune DA, ca daca nu contrazici sute de ani de stiinta si se supara Nenea Newton :)

Elisa 14 mai 2008, 17:05  

Laura,eu nu ma refeream la invatatura de stiinta,ca aia ramane valabila mereu (de ex mecanica clasica a lui Newton este caz particular al teoriei relativitatii einsteiniene),adica tot ceea ce se descopera,stabileste ulterior include si precedentele.La alta invatatura ma refeream...aia de viata,cu legile ei nescrise.... :lol:

Laura 14 mai 2008, 17:34  

Elisa, stiu ca nu te refereai la stiinta, dar eu mai capoasa de felul meu... ce vrei cu mine... dar ma gandeam ca te referi la tehnologie... acuma ca zici ca e vorba de legile nescrise ale vieti... hm... stau si ma gandesc... da-mi si mie un exemplu ca sa inteleg la ce te gandesti :)

Diana 15 mai 2008, 08:33  

In permanenta avem de invatat :)

isabellelorelai 15 mai 2008, 12:52  

Se spune că omul (copilul mai precis) capătă personalitate fix la 7 ani. Oare de ce? Oare de ce cei 7 ani de-acasă?

james crissilv 15 mai 2008, 15:30  

macar sa invatam ca trebuie sa invatam din spusele inteleptilor.
o zi minunata iti doresc

angel 15 mai 2008, 16:46  

cred ca cea mai trista invatatura a fost cea ca trebuie sa stim cum si cand sa ne ferim de prieteni.
mare pacat.
dar am mai si invatat ca nicaieri nu e mai bine ca acasa.:)

Elisa 15 mai 2008, 21:55  

Laura,am invatat ca trebuie sa ne traim fiecare zi asa ca si cand ar fi ultima,dar...uit mereu aceasta invatatura.:) ,am invatat sa iert,dar mi-e f greu sa aplic aceasta invatatura :( ,am invatat ca nu sunt de neinlocuit,dar cateodata orgoliul ma contrazice ;) ,am invatat sa ma rog,insa nu o fac pe cat simt ca ar trebui :( ,am invatat ca iubirea nu moare ,doar ca se transforma trecand prin forme diferite de existenta,s a m d....

Laura 16 mai 2008, 13:10  

Diana,
asa cum ziceam, altfel ne-am plistisi. E bine sa avem ceva ocupatie :)

Isabelle,
inchipuieti o plastelina care se modeleaza usor pana la 7 ani si care apoi devine tot mai greu de modelat, devine tot mai compacta si mai righida. Asa ne-a facut Doamne-Doamne :)

James,
pai si atunci unde e distractia? :)

Angel,
prin definitie, de prieteni nu trebuie sa te feresti. Poate nu au fost prieteni adevarati. Apoi si prietenia asta are mai multe nivele, nu crezi?

Elisa,
e perfect omenesc ceea ce simti si faci tu. Toti suntem la fel. Secretul e sa nu fi prea exigenta cu tine insati :)

Trimiteți un comentariu

Blog Widget by LinkWithin
A apărut o eroare în acest obiect gadget

Persoane interesate

  © Blogger template AutumnFall by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP