Iluzii optice in arta

"Flora" (c.1591) de Giuseppe Arcimboldo (Colectie privata, Paris)

"Vertumnus" (1590-1591) de Giuseppe Arcimboldo (Skoklosters Slott, Balsta)

"Primavara" (1573) de Giuseppe Arcimboldo (Muzeul Louvre, Paris)

"Vara" (1573) de Giuseppe Arcimboldo (Muzeul Louvre, Paris)

"Toamna" (1573) de Giuseppe Arcimboldo (Muzeul Louvre, Paris)

"Iarna" (1573) de Giuseppe Arcimboldo (Muzeul Louvre, Paris)

"Apa" (1566) de Giuseppe Arcimboldo (Muzeul Kunsthistorisches, Viena)

"Foc" (1566) de Giuseppe Arcimboldo (Muzeul Kunsthistorisches, Viena)

"Pamant" (c.1570) de Giuseppe Arcimboldo (Colectie privata, Viena)

"Aer" de Giuseppe Arcimboldo (Colectie privata, Basle, Elvetia)


"Bucatar" (c.1570) de Giuseppe Arcimboldo (Colectie privata, Stokholm)

14 comments:

no_fun 16 aprilie 2008, 18:51  

Da' nu mi se pare nicio iluzie optica in tablourile lui Arcimboldo. Nu vrea sa ne pacaleasca, isi construieste portretele alea din cutare sau cutare materie. "Smecheria" lui e foarte la vedere.
Mai degraba asta: http://www.artchive.com/artchive/d/dali/dali_voltaire.jpg
e o iluzie

g1b2i3 16 aprilie 2008, 19:56  

Am trecut si eu pe la tine,sper ca pot trimite comentariul E frumos aici.Am o curiozitate pisiceasca.Oare chiar ai fost in toate locurile alea cu adevarat?Sau doar navigand prin lumea virtuala.

Cristal 16 aprilie 2008, 20:55  

Ce de ciudatenii!
Mintea artistului poate zburda spre toate zarile, ca si...albatrosii. :P

Laura 16 aprilie 2008, 21:25  

No_fun,
am incercat sa intru pe siteul respectiv dar nu a mers linkul :(

G1b2i3,
am fost, am fost cu-adevarat in toate locurile alea :)

Cristal,
Intotdeauna am vrut sa am o minte de artist, sa pot crea lumi magice din fantana sufletului...

g1b2i3 16 aprilie 2008, 21:43  

Nu-mi vine a crede ca ai calatorit in atatealocuri.Visul meu era sa calatoresc mult,dar nu mi s-a indeplinit.In schimb visez si vizitez ce loc vreau navigand.

Laura 16 aprilie 2008, 21:51  

Ei, da, Dali a fost un mare "iluzionist". Ma atrag mult tablourile lui in special cele din perioada americana, cand a folosit multe culori vii. Iluzia optica o inteleg si ca pe ceva ce poti vedea din doua puncte de vedere. Vezi Vaza lui Rubin.

Laura 16 aprilie 2008, 22:00  

G1b2i3, timpul nu e pierdut. Iti recomand documentarele lui Rick Steves - niste documentare de foarte buna calitate. Asta pana vei ajunge sa vezi locurile in persoana... ;)

Elisa,  16 aprilie 2008, 23:18  

Am recunoscut florile, fructele si legumele ce vor fi la vara si la toamna in gradina mea,dar si focul ,pamantul ,apa si aerul cele 4 elemente considerate fundamentale .
:)
Interesant stil...

Laura 16 aprilie 2008, 23:47  

Elisa, nici nu sti ce norocoasa esti ca ai gradina ta unde poti avea grija de toate plantutele de care iti doresti :)

Elisa 17 aprilie 2008, 00:17  

Laura,sti ca la utilitate ma gandesc, doar, in ultimul rand?Dac-ar fi dupa mine as trai cu aer,apa si vise,pe pamant si cu foc in inima...hahaha

Laura 17 aprilie 2008, 00:26  

Ei, da, asta mi-ar place si mie... muuult de tot :) Dar tot e ceva cand gasesti macar cateva minute pe zi ca sa traiesti in lumea ta de vis. Eu caut cat mai multe minute de genul si incerc sa le transform in ore... :)

manole,  17 aprilie 2008, 07:19  

fabuloase!

Laura 17 aprilie 2008, 10:53  

Intr-adevar, Manole, si cu toate astea, iti dai seama ca dupa moartea lui Arcimboldo picturile lui au fost date uitarii si redescoperite muuult mai tarziu? Ce ciudata e lumea asta...

Trimiteți un comentariu

Blog Widget by LinkWithin
A apărut o eroare în acest obiect gadget

Persoane interesate

  © Blogger template AutumnFall by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP