Cunoaste-te pe tine insuti

Galatea de Salvador Dali"Galatea Sferelor" - Salvador Dali


Inca de mici ne exploaram limitele pentru a ne cunoaste. Suntem exploratori! De la o anumita varsta suntem capabili deja sa spunem ce ne place, ce nu ne place, avem un sistem de valori si de credinte. Suntem unici in complexitatea noastra, in multilateralitatea noastra si este imposibil sa gasesti doi oameni care sa gandeasca/actioneze la fel zi de zi.

Inscriptia antica din Templul lui Apollo din Delphi ne spune simplu: "Cunoaste-te pe tine insuti!". Majoritatea oamenilor aflati la o varsta adulta pot spune ca sunt asa si asa si asa. Cu toate astea, reactionam diferit fata de persoane diferita in situatii similare. Exista persoane care reusesc sa aduca la suprafata tot ce e mai bun si mai frumos in noi si altele care aduc la suprafata tot ce e mai rau si urat.

Exupery spunea ca omul ajunge sa se cunoasca cu adevarat numai cand este pus sa se masoare cu obstacolele. Si de o forma sau alta, obstacole intalnim la fiecare pas.

Zilele trecute am vazut un card de flamingo, niste pasari cu pene roz, frumoase. S-a intamplat insa sa-si i-a zborul iar spectacolul care mi s-a dezvaluit a fost mirific. Stiati ca flamingo cand au aripile desfacute etaleaza niste pene rosii si negre extraordinar de frumoase pe care altfel nici nu banuiesti ca sunt acolo?

Semenii ne sunt niste oglinzi fidele dar parca totusi unilaterale. Intalnim vreodata toate persoanele care la un loc sa construiasca o oglinda completa? Cu unul discuti despre arta, cu altul despre politica sau sport, la altul ii impartasesti cele mai tainice secrete. Ne comportam de o forma acasa, de alta in public, la servici, la scoala, la teatru, etc. Dar poate ca in suflete purtam margaritare despre care nu vorbim niciodata, nu le aratam nimanui. Poate nici nu stim ca sunt acolo pana nu ne infruntam anumitor situatii.

Ce ati descoperit nou despre voi in ultimul timp? Ajungem vreodata sa ne cunoastem in totalitate?

15 comments:

Ioan Usca 21 aprilie 2008, 11:56  

În ultimul timp, descopăr că am încărunţit...
Evident, am făcut-o degeaba, e doar o chestie de design.

sfinx667 21 aprilie 2008, 12:00  

Mesajul Sfintei zile de Luni din Saptamana Mare a Patimilor este sa fim alaturi de semenii nostri, sa fim milostivi, sa daruim !
iata, un exemplu de a ne cunoste pe noi ....sa ne straduim ...
felicitari si respecte,
Sibilla

Laura 21 aprilie 2008, 15:41  

Ei, Vania, zici si tu asa... Parul alb e simbol al intelepciunii, tu nu ai invatat asta la scoala? :)

Sibilla,
daruirea si straduinta sunt intr-adevar mijloace de a ne cunoaste pe noi insine. Fie ca toti sa ne descoperim si sa ne surprindem placut unii pe altii in aceasta saptamana :)

Elisa,  21 aprilie 2008, 17:20  

Laura,tot Flamingo se numeste si floarea despre care m-ai intrebat,sau Anthurium Andreanum...
Ce coincidenta...sa scrii chiar acum de pasarea Flamingo!!!

Laura 21 aprilie 2008, 17:55  

Pe bune? Zicea Cristal de niste coincidente magice... :) Eu nu prea stiu numele florilor. Pentru mine sunt mai degraba floare de la magazinul cutare sau floarea cu frunzele ciudate, etc. Merci, Elisa! :)

cristal 21 aprilie 2008, 20:34  

Am "descoperit" ca nimeni nu mi-ar fi putut prezice viitorul, a trebuit doar sa-mi urmez visele.Mereu e un drum de strabatut! :)
Coincidentele acelea magice sunt "sclipirile de cristal" ale fiecarui suflet.
Si am mai aflat, de cand am intalnit prieteni prin lumea virtualului,ca bucuriile vin din lucruri marunte si lumina vine din inima.

manole,  21 aprilie 2008, 22:33  

Laura, te cunosti,la un moment dat si atunci nu-ti mai ramane decat sa astepti cuminte ce va sa fie! cateodata cu bucurie, cateodata cu resmnare.
In fiecare, zic eu, exista o floare. Dar ea trebuie udata, altfel cu timpul se usuca si nici macar o petala stinghera nu mai ramane.
Saptamana asta o vad ca pe o lumina, de dinaintea Luminii. Ea imi hraneste floarea sufletului, cu dragoste, intelegere si mai ales iertare.

isabellelorelai 22 aprilie 2008, 01:24  

Îngere, omul cât trăieşte învaţă. Şi învaţă, şi învaţă... Cu fiecare întâmplare din viaţa lui se descoperă. Şi mai învaţă ceva...
Eu în ultimul timp am descoperit despre mine că nu m-am schimbat. Doar mi-am mai descoperit nişte însuşiri. Şi am descoperit că tot învăţ, dar tot greşesc. Nu capital, dar greşesc. Pentru că nu am învăţat la timp din greşeli. Dar măcar recunosc. Deşi, din punct de vedere al iubitului meu, care este psiholog, cică nu este bine să spui că greşeşti. El zice că omul instinctiv are în procesul de autoapărare chiar :D autoapărarea. Şi anume: Eu nu am greşit! El, ea au greşit!. Cred că nu am instinct de autoapărare. Tu ce crezi? Dacă zici altfel decât el îl părăsesc! :D Glumesc. Nu îl părăsesc, că e perfect.

Laura 22 aprilie 2008, 02:18  

Cristal,
cat adevar... E si normal sa vina din lucrurile marunte ca alea mari nu se intampla in fiecare zi, nu? Si eu tot recent am invatat asta, odata cu blogul... sau cel putin mi s-a confirmat(cine stie pt a cata oara) :)

Manole,
saptamana asta e o saptamana buna pentru udatul florilor... Da nu poti sa schimbi? Trebuie neaparat sa te rezemnezi? Nu de alta, dar resemnarea nu prea merge bine cu mine... :)

Isabelle,
nu-l parasi, nu-l parasii ca eu tin cu psihologii :) La intrebare iti raspund peste cativa ani cand o sa am diploma ;) Oricum, imi propun de pe acum sa fiu un psiholog nonconformist ;)

manole,  22 aprilie 2008, 11:23  

Laura: cateodata trebuie. Trebuie ca sa arati ca esti OM. Tocmai mi se canta Stingerea. Tino. Tino Rossi. :)

Laura 22 aprilie 2008, 11:28  

Cred ca vorbeam de doua tipuri de resemnari diferite :) Ca suntem oameni trebuie sa o demonstram in fiecare zi, altfel la ce rost atata zbatere?

angel 25 aprilie 2008, 08:58  

in ultimul timp am descoperit ca poti intalni suflete frumoase si oameni de caracter chiar si pe net :) m-a bucurat mult acest lucru.
am mai descoperit ca familia este pana la urma cea mai sincera oaza de liniste sufleteasca si am mai descoperit ca Mos-Craciun si iepurasul de Paste chiar exista.:)
cat despre a doua ta intrebare: dupa parerea mea, raspunsul este "nu". si e bine asta, ar fi cumplit de plictisitor daca nu ai mai gasi nimic care sa te surprinda la propria persoana.:D

Laura 25 aprilie 2008, 09:09  

Angel,
Bine ai venit!
Normal ca Mos Craciun si Iepurasul de Paste exista! Adica cum altfel? Tu te-ai indoit vreodata de existenta lor? :))))) Cat despre a doua intrebare asa zic si eu. Suntem exploratori. "Am muri de foame" daca nu ar mai exista taramuri noi care sa astepte sa fie descperite :)
O zi mununata iti doresc si te mai astept! :)

darias 25 ianuarie 2010, 22:25  

Am citit cat am putut din blog ,este interesanta ,felicitari pentru munca depusa ,va invit sa aruncati o privire si pe http://dariasme.blogspot.com,poate veti descoperi ceva interesant .

Anonim,  27 noiembrie 2011, 23:39  

eu pana acuma tot am încercat sa învăț, sa fiu măcar o fărâma din ceia ce vreau sa fiu(calm, cu capul pe umeri,sa las loc de buna ziua,sa nu critic omul după aparente,sa nu fiu gelos) dar nu ating niciodată punctul maxim
locul unde ma recreez și ma ajuta sa ma relaxez sa simt ca viata e frumoasa cu bune și rele e în muzica

Trimiteți un comentariu

Blog Widget by LinkWithin
A apărut o eroare în acest obiect gadget

Persoane interesate

  © Blogger template AutumnFall by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP