Constantin Brancusi

"Arta – poate cea mai desavarsita a fost conceputa in timpul copilariei umanitatii. Caci Omul primitiv uita de grijile cele domestice si lucra cu multa voiosie. Copiii poseda aceasta bucurie primordiala. Eu as vrea sa re-destept sentimentul acesta in sculpturile mele." (Constantin Brancusi)

Constantin Brancusi - Poarta sarutuluiConstantin Brancusi - Masa tacerii

Constantin Brancusi - RugaciuneCel mai mare sculptor al secolului XX, Constantin Brancusi, figura centrala in miscarea artistica moderna si un pionier al abstractizarii este considerat parintele sculpturii moderne. Sculpturile sale se remarca prin eleganta formei si utilizarea sensibila a materialelor, combinand simplitatea artei populare romanesti cu rafinamentul avant-gardei pariziene.
Constantin Brancusi - Sarutul

Verticalitatea, orizontalitatea, greutatea, densitatea cat si importanta acordata luminii si spatiului sunt trasaturile caracteristice ale creatiei lui Brancusi. Opera sa a influentat profund conceptul modern de forma in sculptura, pictura si desen.

Constantin Brancusi - Coloana infinitului
Constantin Brâncuşi despre opera sa:
"Sunt imbecili cei care spun despre lucrarile mele ca ar fi abstracte; ceea ce ei numesc abstract este cel mai pur realism, deoarece realitatea nu este reprezentata de forma exterioara, ci de ideea din spatele ei, de esenta lucrurilor."

Constantin Brancusi - Noul nascut

Constantin Brancusi - Muza adormita

5 comments:

Rox 20 martie 2008, 11:27  

Votul inca nu s-a incheiat, dar momentan Brancusi este pe primul loc in topul 500 al artistilor secolului XX, conform galeriei Saatchi:
http://www.saatchi-gallery.co.uk/artvote

Oana 20 martie 2008, 20:18  

A castigat, ai vazut? A castigat. Mi-au placut si concluziile de mai jos. Adevarate, dar imi e greu sa comentez acum :)

Sorin 20 martie 2008, 21:43  

Super artist Brancusi. Imi plac lucrarile lui si mereu le admir cand am ocazia

cristal 20 martie 2008, 22:05  

"Trebuie sa incerci necontenit sa urci foarte sus , daca vrei sa poti sa vezi foarte departe"
Brancusi a sculptat "arhitecturi" locuite de talentul sau.
Imi place mult-mult "Coloana infinitului"!

Laura 20 martie 2008, 23:49  

Rox, te iubesc! Uite am scris articolul fara a sti de topul asta :)

Oana, inca nu a castigat, inca se mai voteaza, asta daca te referi la topul Galeriei Saatchi :)

Sorin si Cristal, Brancusi a fost un om si un sculptor de exceptie, intr-adevar :)

Trimiteți un comentariu

Blog Widget by LinkWithin
A apărut o eroare în acest obiect gadget

Persoane interesate

  © Blogger template AutumnFall by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP