"Fantana" (The Fountain)

Fantana

Daca sunteti in cautarea unui film cu adevarat bun, un film care sa va impresioneze si sa va ajunga la suflet, „Fantana” (The Fountain) e ceea ce cautati. „Fantana” este o odisee despre stradaniile de o mie de ani ale unui barbat pentru a salva femeia pe care o iubeste. Filmul are trei firuri epice pe care le urmareste in mod alternativ. Povestea incepe in secolul XVI in Spania, unde „conquistador”-ul Tomas Creo (interpretat de Hugh Jackman) incepe cautarea Pomului Vietii, legendarul pom din Biblie care se crede ca confera viata eterna oricarui om care bea din seva lui. In prezent, Tommy Creo, medic genial si om de stiinta, incearca cu disperare sa gaseasca solutia impotriva cancerului de care sufera draga lui sotie, Isabel (Rachel Weisz). In secolul XXVI, calatorind prin spatiu in pozitie de lotus si inconjurat de o sfera protectoare, Tom incepe sa desluseasca misterele vietii care l-au macinat mai bine de o mie de ani.

In ciuda faptului ca filmul are atat influente crestine cat si New Age, in realitate „Fantana” nu are nimic de a face cu aceste filosofii; esenta filmului e mult mai intima si mai simpla; totul se reduce la zbaterile unui om pentru a intelege si accepta pierderea unei fiinte dragi. Furia, frustarea si durerea pierderii trec dincolo de ecran si ating audienta. Acesta este cu adevarat un film care nu se poate vedea de unul singur. Prezenta unei fiinte dragi este necesara.

Un film creat cu mult, mult suflet, facand uz de o imaginatie uimitoare, foloseste efecte speciale de neuitat iar rezultatul e hipnotic. Pentru toti interesatii in cultura Maya, pentru cei care iubesc frumosul, pentru indragostiti, pentru cei care iubesc misterul si fantasticul, acesta este un film care nu trebuie pierdut.

„Fantana” aminteste de cartea „Adam si Eva” de Liviu Rebreanu. Personajele din ambele opere incearca sa se reuneasca cu cealalta jumatate, dar piedicile sunt mult prea mari de fiecare data. Incercare dupa incercare, viata dupa viata, aceasta zbatere continua si nu da pace fiintei. Numai impreuna se poate atinge nemurirea, numai prin unirea cu celalalt poate fiinta sa se opreasca din cautare. „Barbatul si femeia se cauta in valmasagul imens al vietii omenesti. Un barbat din milioane de barbati doreste pe o singura femeie din milioane de femei. Unul singur si una singura! Adam si Eva! Cautarea reciproca, inconstienta si irezistibila e insusi rostul omului. Pentru a inlesni cautarea aceasta se fac, se refac si desfac toate legile si conventiile morale si sociale, tot ceea ce se numeste emfatic progresul omenirii” – Liviu Rebreanu

Vizionare placuta!

Alte recomandari:

7 comments:

Oana 14 ianuarie 2008, 18:15  

Imi place blogul tau. Imi place cum iti exprimi sentimentele si cum le pui pe hartie. Si cred ca imi place si filmul. Sper sa il gasesc pe undeva pe net sa-l vad si eu.

nicoleta tintea 14 ianuarie 2008, 22:46  

M-am uitat pe blogul tau si imi place. Ma bucur ca te preocupa arta. Banuiesc ca lucrezi in domeniul artistic. Sau nu?

Te-am trecut in lista mea...

Laura 15 ianuarie 2008, 10:30  

Multumesc mult Oana si Nicoleta de vizita. Ma bucura mult faptul ca va place blogul meu.

Multumesc de link Nicoleta :)

devilish smile 17 ianuarie 2008, 09:25  

Cred ca astazi va fi o zi buna tocmai pt ca am gasit blogul tau."Adam si Eva" e una din cartile mele preferate.O sa vad "the Fountain".MULTUMESC!

Laura 17 ianuarie 2008, 10:22  

:) Si eu iti doresc o zi buna sa ai si cand te uiti la "Fantana", asa cum ziceam si mai sus, neaparat sa ai langa tine o persoana draga. :)

Oana 20 ianuarie 2008, 17:16  

Cum am spus si la blogroll, LAURA E INGER :). Am vazut filmul, dar mi-a placut mai mult Pulbere de Stele. Fantana e mult prea romantic, dar totusi am invatat ceva: "Moratea e o boala si trebuie descoperit leacul". Si, evident, sfarsitul m-a invatat ca nu e cazul sa alergam dupa iluzii. Ma fa niste recoamndari.

Laura 20 ianuarie 2008, 18:49  

Multumesc mult Oana :) Esti foarte draguta! "Fantana" e un film foarte romantic, intr-adevar. De aceea ziceam ca nu poate fi vazut de una singura ;) Voi mai scrie si despre alte filme care m-au impresionat.

Trimiteți un comentariu

Blog Widget by LinkWithin
A apărut o eroare în acest obiect gadget

Persoane interesate

  © Blogger template AutumnFall by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP